Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

8 věcí, kterým se vyhnout, pokud hubnete

Karolína Machová/18.9.2015



Hlídáte si jídelníček, abyste nepřibírala? Máme pro vás dobrou zprávu! Neznamená to totiž nutně, že musíte z jídelníčku vyřadit třeba vaší oblíbenou čokoládu (když to s ní nebudete přehánět a když bude obsahovat alespoň 70% kakaa). Existují totiž daleko horší jídla, u kterých by vás možná ani nenapadlo, že se jim máte vyhýbat.

Mezi takové potraviny patří například i “dietní” jídla a nápoje, jako třeba ovocný džus, nebo nízkotučný jogurt. 

Takže, proč a která jídla vyřadit, když chcete shodit pár kil? 



1. Cokoliv, co obsahuje jen sacharidy


Chleba, sušenky, cereálie, nebo i rýžové chlebíčky. Naše tělo přeměňuje sacharidy na jednoduché cukry, které putují přímo do krevního oběhu. Proč je to špatně? Sacharidy rozhodí inzulín a hladinu cukru v krvi. Výsledkem je, že za pár hodin budete mít znovu hlad a neodolatelnou chuť  sáhnout po něčem nezdravém, plném cukru. 

Ale nebojte, sacharidů se nemusíte vzdát úplně! Jen je kombinujte se zdravými tuky nebo proteinem. Zasytí vás na delší dobu a vy nebudete mít hned nutkání začít něco chroupat. Dejte si třeba celozrnný chléb se sýrem a máte vyhráno! 



2. Jídla s nízkým obsahem tuku



Nenechte se zmást nápisy typu “nízký obsah tuku” nebo dokonce “0% tuku” na obalech potravin. Vědci prokázali, že lidé podvědomě snědí až o 30% víc, když ví, že jídlo má nízký obsah tuku. 
Kromě přejídání je u nízkotučných jídel ještě další problém. Jídla bez obsahu tuku nechutnají tak dobře. Aby to výrobci něčím vynahradili, tak do nich přidávají více cukru a chemických aditiv, která jsou pro naše tělo tím nejhorším. 



3. Uměle slazené nápoje 


Vyloučení uměle slazených nápojů je jednoduchý způsob, jak se vyhnout přebytečným kilům. Stejně tak jako u předchozích jídel s nízkým obsahem tuku, i u nápojů bez cukru většina lidí netuší, že by stejně mohla přibrat. A o to víc si dietní colu dopřává. 
Coca-cola, Fanta a další nápoje, které obsahují zázračných nula procent kalorií jsou pro nás to nejhorší. Cukr se musí nahradit umělými sladidly, která jsou pro lidský organismus ještě horší a obtížnějí stravitelná. 


Takže, když už musíte podvádět, dejte si radši klasickou Colu, jinak ale pijte obyčejnou neperlivou vodu. 

4. Balený ovocný džus


Ovocný džus by měl být zdravý, protože je vyroben z ovoce, že? Ne vždycky tomu tak je. Některé ovocné džusy jsou jen cukry a barvivy ochucené vody. 
Na balené džusy tedy úplně zapomeňte a ty z čerstvě vymačkaného ovoce omezte na minimum. Ani ty nejsou pro hubnutí tím nejlepším. Džus je při vymačkávání ovoce zbaven vlákniny, která zpomaluje uvolňování cukrů do krevního oběhu. Ovoce obsahuje koncentrovanou fruktózu. Ikdyž je to “dobrý” cukr, stejně se jeho přebytek v těle mění na tuk.




5. Velké porce

V momentě, kdy před nás někdo postaví velkou porci jídla, podvědomě se ho snažíme dojíst. Dovolíme si tak jíst mnohem víc, než obvykle (celkem prý až o 22%). Podobně tomu je, když jídlo dostaneme zdarma, nebo když je ve slevě. Samozřejmě, že vyhýbat se firemním večeřím, nebo nakupovat zbytečně drahé jídlo je hloupost, ale pravidlo menších porcí na paměti. 




6. Alkohol 



Alkohol obsahuje prázdné kalorie, které vás ani nenasytí, ani nemají žádné nutriční hodnoty. Pouze podporují ukládání energie v podobě tuku. 
Spolu s alkoholem se do těla dostává spoustu toxinů, kterých se střeva snaží zbavit. Mají s tím tolik práce, že už nedokáží spalovat tuk. Navíc, alkohol často pijeme spolu s přeslazenými nápoji, jako je Sprite nebo Cola. Takže takové Cuba libre? Kalorická bomba! 

Omezte alkohol jen na výjimečné příležitosti. 

7. Salátové dresingy



Snažíte se jíst zdravá a lehká jídla, abyste zhubli, a tak si dáte k obědu zeleninový salát a (netušíce, že děláte něco špatně), ho ochutíte spoustou salátového dresingu. Ale! Většina dresingů má vysoký obsah cukru a dalších nezdravých aditiv, po kterých jdou kila rychle nahoru. 
Rada? Vyrobte si dresing sami. 
Ingredience jako jsou citrón, jablečný a balsamico ocet, med nebo jogurt, mohou být skvělým základem omáčky, která zeleninu dochutí dokonce lépe, než kupovaná francouzská omáčka. 





8. Upravené potraviny “bez lepku” 



Potraviny vyrobené z mouky, jako třeba těstoviny nebo chleba, ze kterých je lepek chemicky odstraněn, jsou kalorickou bombou. Chybějící lepek se nahrazuje vysokým obsahem sacharidů, cukrů a dalších chemikálií. 
Jestli chcete omezit přísun lepku, zvolte takové potraviny, které přirozeně lepek neobsahují a ne takové, ze kterých byl lepek chemicky odstraněn a nahrazen něčím srovnatelně špatným. 




Foto: Pinterest.com

Aktuální číslo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
MarieClaire logo
Close dialog icon

přejít na web

Odebírejte náš NEWSLETTER

Váš e-mail

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete, že jste se seznámili se Zásadami ochrany soukromí Burda International CZ s.r.o.

Na váš e-mail jsme odeslali odkaz pro potvrzení odběru novinek.

Reklama