Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

Zbavte se stresu jednou provždy díky těmto trikům!

Unsplash
Text: ALŽBĚTA DYTRYCHOVÁ, Foto: Unsplash/6.10.2020
Život ve 21. století sice s sebou nese mnoho radosti, avšak jeho nedílnou součástí je i stres. Někdy je ho méně, jindy se ho nakupí poměrně hodně. A jak s takovým stresem alespoň zčásti bojovat? 
Reklama

Stres se bohužel stal součástí našeho života, a jenom těžko se s ním dokážeme nadobro rozloučit. Rozhodně to ale neznamená, že bychom měli se složenýma rukama sedět a čekat, až nás stres nadobro dostane do úzkých! Vyzkoušejte šest jednoduchých kroků, díky kterým můžete alespoň částečně stres paralyzovat. Jste připraveni na boj? 

Naučte se říkat ne! 
Jednoduché slovíčko, které není jednoduché vyřknout! Přesně takové je „ne“! Chápeme, že odmítnout nějaký úkol, zadání nebo třeba prosbu, může být samo o sobě stresující. Pokud ale kouzelné slůvko „ne“ řeknete, uleví se vám! Člověk se nedokáže rozkrájet, a tak je nanejvýš důležité, abyste dokázali odhadnout své síly a v případě minimální kapacity určitý úkol odmítli. Uvidíte, že žít se slovem „ne“ je lepší, než jste si na první pohled mysleli. 

Nákupy na celý týden 
Možná vám tento bod přijde jako maličkost, ale věřte, že i tato drobnost se může výrazně promítnout na vaší náladě. Určitě jste se sami setkali s tím, že mezi drobné stresové momenty patří chvíle, kdy si uvědomíte, že nevíte, co večer uvaříte. A když už konečně recept vymyslíte, zjistíte, že vaše lednice zeje prázdnotou. Takový pocit je opravdu nepříjemný, avšak můžete mu předejít tím, že v neděli uděláte velký nákup na celý následující týden. V ideálním případě by nákup měl být plný zdravých potravin, které samy o sobě příznivě působí na naši psychiku.  

Odpojte se od technologií 
Kolik času trávíte ve svém volném času na mobilu? Whatsapp, Messenger, Instagram nebo Facebook rozhodně patří k aplikacím, které nás i během volného odpoledne vytrhávají z offline světa. Asi nemusíme dlouze opakovat, že se takové vytrhnutí nepodepisuje na našem duševním zdraví tím nejlepším možným způsobem. Naučte se tedy po příchodu z práce omezit svůj čas na chytrém mobilu, potažmo notebooku. Tento čas raději věnujte svým koníčkům nebo třeba partnerovi a dětem. Uvidíte, že společné chvíle s nejbližšími jsou tím nejlepším antidepresivem. 

Daleko od zpráv 
Známe to všichni. Tragické zprávy nebo sugestivní titulky rozhodně na náladě nepřidávají. Obzvláště, pokud jsme sami ve stresu a nezažíváme nejlepší období. V takový moment nezbývá nic jiného, než se na chvíli od dění ve světě odstřihnout, a zprávy příliš nesledovat. Samozřejmě není možné, aby se člověk před nepříjemnými zprávami naprosto schoval, ale i jejich menší denní příděl může pozitivně ovlivnit vaši náladu. 

Čas sám pro sebe 
Co vám dělá největší radost? Masáž? Odpolední kafíčko s kamarádkou? Čtení knížky? Nebo třeba cestování? Ať to či ono, rozhodně si na danou aktivitu najděte čas a věnujte se jí. Obzvláště během stresujícího období je důležité, abyste se sami sobě věnovali, a tak trošku se rozmazlovali. Jedině tak se vám dostane zaslouženého relaxu. 

Zapracujte na své večerní rutině 
Spánek hraje klíčovou roli v našem životě, a tak je nanejvýš důležité, abyste na něj nezapomínali a v ideálním případě naspali alespoň sedm hodin. Zkuste se zaměřit na svou večerní rutinu – běžte se dříve umýt, dejte si lehkou večeři a místo večerního surfování po internetu přečtěte pár stránek nové knihy. Čím dříve si půjdete lehnout, tím lépe pro vás. 

Napsáno pro Marianne.cz

Čtěte také: 6 bylinek, díky kterým se zbavíte únavy i stresu

Reklama
Aktuální číslo
Reklama
Reklama
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
MarieClaire logo
Close dialog icon

přejít na web

Odebírejte náš NEWSLETTER

Váš e-mail

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete, že jste se seznámili se Zásadami ochrany soukromí Burda International CZ s.r.o.

Na váš e-mail jsme odeslali odkaz pro potvrzení odběru novinek.

Reklama
Reklama
Reklama