Přejít k hlavnímu obsahu

UŽ ŽÁDNÉ PŘESČASY: 8 tipů, díky kterým budete z práce odcházet včas

Karolína Machová/21.9.2015
Marie Claire @Work



Všichni víme, že práce a soukromý život musí být v rovnováze. Pokud pracujete od brzkého rána až do noci a od počítače se nehnete ani o víkendu, může to výrazně ohrozit kvalitu vašeho života, včetně vašeho zdraví. 

Je prokázané, že lidé kteří pracují víc než 50 hodin týdně, mají až o 33% větší riziko mrtvice než ti, kdo dodržují optimální pracovní dobu, tedy 35 - 40 hodin týdně. 

Navíc stres, který doprovází dlouhé pracovní hodiny často způsobuje nespavost, deprese a nadměrnou konzumaci alkoholu. 

Nechte si od nás poradit a udělejte pro sebe alespoň tohle minimum – začněte se hýbat!

Jestli nemáte čas chodit cvičit, začněte používejte schody místo výtahu, nebo vystupte z tramvaje o zastávku dřív než potřebujete a zbytek dojděte pěšky. 
Jezte zdravě, pijte hodně vody a vyhýbejte se stresu, pokud je to možné. Večer si napusťte vanu, přidejte pár kapek aromatického oleje a dopřejte si zasloužený relax. A odcházejte z práce dřív! Jak na to? Pracujte rychle, efektivně a...



1. Naslouchejte svému tělu 


Náročné úkoly dělejte když máte nejvíce energie. Pro mnohé z nás to znamená ráno si přivstat a být v práci mezi prvními. V klidu si toho vyřídíte spoustu ještě před tím, než přijdou hlasití kolegové. Naopak jednodušší úkoly jako je odpovídání na emaily si nechávejte na pozdní odpoledne, kdy jste unavení a máte nižší soustředěnost. Samozřejmě, každý to máme jinak, proto poslouchejte, co vám říká vaše tělo. 



2. Plánujte 


Naplánujte si celý den dopředu a klidně si úkoly zaznamenejte jeden po druhém na papír.



3. Na podobných úkolech pracujte ve stejnou dobu


Náš mozek pracuje lépe, když podobné úkoly děláme hned po sobě. 
Tak třeba, vyřiďte si všechny telefonáty najednou, nebo si vyhraďte 2 hodiny denně jen na to, že se budete věnovat odpovídání emailů.



4. Přestávky nepatří jen do školy

Úkoly, jako psaní nebo vymýšlení strategií, vyžadují hodně koncentrace. Náš mozek ale dokáže pracovat jen po určitou dobu. Stejně jako neodpočaté tělo, ani unavený mozek nebude dělat to, co chcete.
 Nezapomínejte proto na malé pauzy přibližně každou hodinu a jednu nebo dvě delší pauzy v průběhu dne. Přesně tak, jak jste byli zvyklí už na základce!



5. Pětiminutový seznam


Jestli nemáte energii nebo se nemůžete koncentrovat a začít s nějakým větším úkolem, napište si seznam věcí, které zvládnete udělat během pár minut a které nevyžadují žádnou extra koncentraci. 
Tento čas můžete využít k tisknutí nebo kopírování, vyhledat si pár informací na internetu, nebo si uklidit psací stůl. Ten byste mimochodem měli uklízet pravidelně. Bez chaosu se vám bude pracovat jedna radost! 



6. Naučte se říkat "ne"


Jestli opravdu nemáte čas a cítíte, že už jdete jak se říká “přes moc,” nemusíte se cítit špatně, když něčí žádost o  pomoc prostě odmítnete. Koneckonců, vaše zdraví by mělo být vždycky na prvním místě. No ne? 





7. Neztrácejte čas zbytečnostmi


Nezabývejte se v práci zbytečnostmi, nekláboste s kolegy a soustřeďte se 100% jen a jen na práci. Rozlučte se s Facebookem a zbytečným datlováním na vašem chytrém telefonu.



8. Mějte na paměti, že jste to, co jíte

Pokud si dáte k obědu svíčkovou nebo těstoviny se smetanovou omáčkou, vaše tělo bude unavené a vy se odpoledne budete jen těžko přemáhat, abyste byli produktivní. 
Místo toho si dejte lehký zeleninový salát třeba s kuřecím masem nebo polévku a dobroty si nechte na víkend. 


Foto: Pinterest.com

Aktuální číslo
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete znalost Zásad ochrany soukromí Burda – BURDA Praha bude s Vašimi údaji pracovat zejména k zasílání newsletteru, nabídek a novinek. Odhlásit se můžete kdykoliv.
* povinná pole
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama