Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

JAK NA BLOGOVÁNÍ: Tipy a triky, jak si založit úspěšný blog

Tereza in Oslo, Blogerka roku 2014/15.4.2015

BLOG TerezaInOslo.com vznikl v roce 2012 na platformě Blogger, po asi šesti měsících, co jsem se přestěhovala do Norska a k jeho zřízení mě přemluvil můj manžel. Dnes bych možná vybrala jinak, protože Blogger je dost omezený, co se designu týče. Když jsem zveřejnila on-line svůj první post, nervózně jsem sledovala každou minutu, kolik lidí si ho přečte. Měla jsem radost z každého nového čtenáře. Ta mi zůstala dodnes, jen čísla se viditelně znásobila. Přes Google Analytics vidím přesně, kolik čtenářů na blog kliklo, odkud pocházejí, a nebo jak dlouho se na jakém příspěvku začetli.

Po té, co jsem v listopadu 2014 vyhrála Blogerku Roku v kategorii Life, mi čtenost narostla mnohonásobně. Můj rekord je přes 13 000 návštěv na blogu za den. Snažím se skrz své psaní čtenáře inspirovat k tomu, že když opravdu budou chtít, mohou si splnit i ta nejtajnější přání. Myslím, že můj blog je takový upřímný lidský životní příběh, který leckomu může dodat odvahu. Sama takové články ráda čtu. Denně mi pak do schránky přistane několik emailů od lidí, kteří se odvážili, a které blog inspiroval – a to pak mám neuvěřitelnou radost.

Píšu kdekoliv a kdykoliv. Z našeho obýváku, kaváren, knihoven, letadel, vlaků, či autobusů, notebook mám u sebe téměř pořád. Nikdy totiž nevím, kdy mě přepadne kreativní nálada. Před rokem jsem si pořídila MacBook Air 13" a jsem s ním neuvěřitelně spokojená. Baterie vydrží několik hodin, je lehounký, vejde se do kabelky a 13 palcová obrazovka je pro mě ideální, není ani malá, ani moc velká. Velkou součástí mého blogu jsou fotografie, které jsem na blog začala přidávat až časem. Dříve jsem fotila jen iPhone 4S, dnes fotím telefonem zřídka. Zamilovala jsem si Olympus PEN Lite E-PL 7 s objektivem 14-42mm Pancake Zoom. Fotoaparát je kvalitní, lehký, skladný, jeho retro design vypadá elegantně a působivě a skvěle doplní každý outfi t. Navíc má v sobě zabudovanou WIFI, skrz kterou si mohu fotografi e hned poslat do telefonu a během pár vteřin je přidat na Instagram, či Facebook. Když jednou vezmete Olympus PEN do ruky, propadnete jeho kouzlu stejně tak jako já.

Živit se blogováním se dá zatím velmi těžko, ale není všem dnům konec. Já osobně zatím hledám cestu, baví mě inspirovat a motivovat. Ráda bych jednou spolupracovala s českými on-line nebo tištěnými médii. Jen nerada bych ale blog proměnila v komerční záležitost. Ke svým čtenářům mám virtuální vztah a cítím k nim určitou zodpovědnost. Nikdy bych na blogu nezmínila produkt, či službu, kterou sama doopravdy nevyhledávám a nejsem s ní spokojená. Proto jsem navázala jen pár spoluprací s fi rmami, které obdivuji, a jejichž služby jsem po dlouhá léta využívala a chtěla jsem je doporučit svým čtenářům. Z každé takové dohody se vždy snažím získat výhody i pro své čtenáře, ať už to jsou ceny do soutěží, slevové kódy, či dobré tipy, které na blog nalákají nové tváře.

Tipy a triky, jak si zařidit kvalitní blog:

KVALITNÍ OBSAH

Kvalitní obsah je základ všeho. Když máte dobře a čtivě napsaný text, čtenáři si vás najdou. Můj styl se s každým dalším článkem vyvíjí, ráda si hraju se slovy.

VZHLED BLOGU 

Blog by měl být přehledný. Osobně mám ráda čistý a jednoduchý vzhled bez nepřehledných záložek a boxů. Víte jaký je váš rukopis a styl? Jen tak se neztratí v záplavě dalších blogů.

KVALITNÍ, ČISTÉ A OSTRÉ FOTOGRAFIE

Fotografie jsou velkou součástí blogování. Měla by z nich sálat autentičnost, měly by korespondovat s článkem a měly by být v dobré kvalitě, ostré a především vaše.

PRAVIDELNOST 

Když nemáte možnost dávat nové příspěvky na blog každý den, je dobré si zvolit den (dny) v týdnu, kdy na blog přidáte nový post. Kvalita je ale vždy důležitější než kvantita.

ORIGINALITA 

Jestli chcete v dnešní době blogováním uspět, musíte být originální. Nekopírujte ostatní blogerky.

VÝBĚR PUBLIKA 

Máte představu, kdo bude váš blog číst? Nikdy nemůžete zaujmout všechny. Důležitý je i vztah se čtenáři, pravidelně jim odepisovat na emaily.

Foto: Pinterest.com

Reklama
Aktuální číslo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete znalost Zásad ochrany soukromí Burda – BURDA Praha bude s Vašimi údaji pracovat zejména k zasílání newsletteru, nabídek a novinek. Odhlásit se můžete kdykoliv.
* povinná pole
Reklama