Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

7 znamení, že nutně potřebujete zpomalit

9.11.2015
Stres si vybírá svou daň. 

Když nějakou dobu neděláte nic, začnete mít pocit, že v životě o něco přicházíte. Hlas v hlavě vám napovídá, že jste líní a marníte čas. Stres nám svým způsobem dává pocit výjimenosti a nenahraditelnosti. Pokud si však chcete uchovat fyzické a duševní zdraví, je potřeba najít si v životě rovnováhu a omezit stres na maximus. Sestavili jsme pro vás seznam ukazatelů, díky kterým poznáte, že byste se měli nad svým životním stylem zamyslet:

1. Jste unavení tak nějak pořád.

Únava je pravděpodobně nejčastějším projevem toho, že s vaším tělem není něco v pořádku. A ačkoliv můžete být k smrti unavení, stres způsobuje to, že se v noci často budíte nebo dlouho nemůžete usnout. 

2. Často zapomínáte.

Stává se vám, že se poslední dobou uprostřed věty přistihnete, že nevíte, co jste vlastně chtěli říct? Taková okna mohou být znamení, že nutně potřebujete pauzu.

3. Býváte často nemocní.

Pokud vám trvá dlouho, než se zotavíte z obyčejné chřipky, nebo býváte nemocní každých čtrnáct dní, váš imunitní systém dost otevřeně bije na poplach. 

4. Nežijete přítomností.

Stres může způsobovat to, že se často v myšlenkách vracíte k minulosti, nebo se naopak upínáte příliš do budoucna. Ve chvíli, kdy se běžně během dne přistihnete, že sníte o včerejšku nebo o zítřku, je to znamení, že byste měli zpomalit. 

5. Míváte žaludeční potíže.

Stres a potíže s trávením chodí ruku v ruce. I tohle je znamení, že jste přepracovaní a měli byste věnovat méně času práci a více odpočinku.

6. Vypadávají vám vlasy. 

Vypadávání vlasů bývá jedním z nejčastějších následků přepracování a pokud s vaším životním stylem včas něco neuděláte, může se z toho stát dlouhodobý problém. 

7. Bolí vás celé tělo. 

Dlouhodobý stres prokazatelně způsobuje bolesti svalů, hlavně za krkem. To pak může přecházet v migrény a nepříjemné bolesti hlavy. 

Jak tedy bojovat proti stresu a únavě? Nejlepší cestou je prevence. Snažte se jíst kvalitní potraviny, cvičit alespoň třikrát týdně, pijte hodně neperlivé vody a snažte se spát a vyhýbat se televizi, počítači a telefonu ve vašem volném čase. Vyražte do přírody, zajděte si do sauny a snažte se trávit volno způsobem, který vás bude bavit.

Foto: Pinterest.com

Aktuální číslo
přihlásit se k odběru newsletteru
MarieClaire logo
Close dialog icon

přejít na web

Odebírejte náš NEWSLETTER

Váš e-mail

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete, že jste se seznámili se Zásadami ochrany soukromí Burda International CZ s.r.o.

Na váš e-mail jsme odeslali odkaz pro potvrzení odběru novinek.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama