Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

5 zlozvyků, které vaší kariéře rozhodně neprospívají

Karolína Machová/23.11.2015
Marie Claire @Work

Všechny jsme si vědomy základních zlozvyků, které bychom do práce nosit neměly. Patří mezi ně ty klasické, jako je chození pozdě, nebo naopak dřívější odchody, časté telefonování nebo stará dobrá prokrastinace. Existují ale i zlozvyky, které vám ničí kariéru a vy přitom možná ani nevíte, že je děláte. Takže, čeho se v kanceláři vyvarovat?

1. Nadávkám

Na mnoha pracovištích vládne uvolněná atmosféra. Hlavně proto, že žijeme ve společnosti, která je posedlá sociálními sítěmi a kde slovo ,,osobní” už téměř vymizelo díky tomu, že naše životy vystavujeme na Facebooku nebo na Instagramu. Existuje ale jedna formalita, která se nezměnila, a tou jsou nadávky, které zůstávají velkým NE. Nedávná studie z careerbuilder.com například uvádí, že 81% zaměstnavatelů považuje i drobné nadávání zaměstnanců za vysoce neprofesionální. Takže, chcete v zaměstnání povýšit? Pozor na to!

2. Nadměrné pracovitosti

Ne, vážně. Ikdyž nadmíra pracovitosti dokazuje, že jste dobrý zaměstnanec, velkou předností dobrého zaměstnance je také kreativní myšlení a schopnost řešit problémy. A těmi nejkreativnějšími jsou prý ti, kteří se v práci občas nudí. Takže, nikam nespěchejte.

3. Sarkasmu v emailech

Ač se to někomu může zdát nepochopitelné, spousta lidí prý není schopna sarkasmus v tištěné podobě rozpoznat. Abyste někoho nechtěně neurazily, raději se sarkasmu vyhněte. Minimálně tím sobě ani vaší kariéře neuškodíte. 

4. Přeceňování vlastních schopností

Studie dokazují, že lidé mají tendenci přeceňovat, kolik toho o určité věci ví, a naopak podceňují nutnost připomínat a opakovat si to, co už známe. Ne nadarmo se říká, že opakování je matka moudrosti. V reálu to pak vypadá asi následovně: Když v práci dostaneme nový úkol, odvětíme ,,jasně, pohoda, úplně chápu, co s tím” a na úkol se řádně nepřipravíme, protože máme pocit, že tohle hravě zvládneme. Realita je však jiná a výsledky nestojí za nic. 

5. Dohánění práce přes víkend

,,Čím víc pracujeme, tím hloupějšími se stáváme,” říká Tasha Eurich, expertka na zaměstnavatele a lidi ve vedoucích pozicích a autorka knihy Bankable Leadership. Trávit prací více hodin než je potřeba nemá vůbec pozitivní dopad na to, jak moc jsme produktivní. Po nepřetržitých pracovních maratonech jsme unavení, podráždění, náchylnější k nemocím, nebo trpíme syndromem vyhoření. Kdyby vás tedy příště napadlo pracovat 60 hodin týdně, rychle na to zapomeňte a běžte se raději proběhnout!

Foto: Pinterest.com

Aktuální číslo
přihlásit se k odběru newsletteru
MarieClaire logo
Close dialog icon

přejít na web

Odebírejte náš NEWSLETTER

Váš e-mail

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete, že jste se seznámili se Zásadami ochrany soukromí Burda International CZ s.r.o.

Na váš e-mail jsme odeslali odkaz pro potvrzení odběru novinek.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama