Přejít k hlavnímu obsahu

4 tipy, jak být v zaměstnání spokojenější

Klára Jappelová/31.3.2015
Marie Claire @Work

Pro devět z deseti zaměstnanců je podle průzkumu společnosti Gallup práce spíše zdrojem frustrace než radosti a uspokojení. Pokud to máte podobně a nevíte, co s tím, věnujte pár minut tomuto článku a zkuste zabojovat, než hodíte šéfovi na stůl výpověď.

ZAČNĚTE U SEBE

Jste vždy člověkem, s kterým by se i vám osobně dobře pracovalo? Na ostatních v našem okolí nám totiž nejčastěji vadí přesně ty vlastnosti, které máme i my sami a nejsme s nimi spokojeni.

BOJUJTE JEN S VĚCMI, KTERÉ MŮŽETE OVLIVNIT

Určitě je znáte. Lidé kteří jsou neustále naštvaní na počasí, na vládu, na dopravní situaci... Soustřeďte pozornost hlavně na věci, jejichž změnu máte ve své moci. Pravděpodobně neuděláte nic s tím, kdo je generální ředitel vaší společnosti. Můžete se ale pokusit získat vyšší mzdu. Co také záleží už jen na vás samotných, je například vaše pracovní místo. Například lidé, kteří mají rostliny na svém stole, jsou spokojenější se svou prací než ti, kteří nemají žádnou zeleň na dohled.

ZKUSTE ZMĚNIT MALIČKOSTI

Možná se to bude zdát banální, ale k lepší atmosféře v práci můžou přispět i úplné maličkosti. A nejlepší bude, když s nimi začnete vy. Důsledně zdravte, oslovujte ostatní křestním jménem (i v případě, že je zvykem si u vás v zaměstnání vykat), děkujte a oceňujte ostatní za jejich práci. Zajímejte se o lidi kolem sebe, naslouchejte a buďte více osobní. V zaměstnání trávíme tolik času, že udržování odstupu nás stojí energii, kterou můžeme věnovat něčemu jinému. Být osobní navíc neznamená nebýt profesionální!

MLUVTE O VĚCECH, KTERÉ VÁS TRÁPÍ

V porovnání s tím, kolik lidí je v zaměstnání nespokojených, je až s podivem, jak málo lidí o svých pocitech a problémech mluví. Spíše než čekat, až si někdo problémů všimne, zkuste být těmi, kdo je pojmenuje. Nejde o to, nekonstruktivně kritizovat, ale bez emocí pojmenovat problém (před ostatními kolegy nebo vaším nadřízeným) a ukázat ochotu se na jeho řešení podílet. 

Autorka je HR Specialist Senior, Raiffeisenbank. Foto: Pinterest.com

Reklama
Aktuální číslo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete znalost Zásad ochrany soukromí Burda – BURDA Praha bude s Vašimi údaji pracovat zejména k zasílání newsletteru, nabídek a novinek. Odhlásit se můžete kdykoliv.
* povinná pole
Reklama