Přejít k hlavnímu obsahu

Vzdá se módní svět po pravé kožešině i vlny?

Text: Lucie Švábenská, Foto: Getty images/3.2.2019
PETA bojuje za další práva zvířat ve fashion světě! 

Móda je průmysl, ve kterém se využívají různé materiály z různých prostředí a podmínek. Některé jsou bio a jiné ze zvířat, která však na oltáři naší marnivosti většinou trpí. Netrvalo tedy dlouho a prosadila se umělá kožešina místo té pravé. Stačilo, aby se jí vzdala jedna velká značka a další ji následovaly. Po kožešině přišla na řadu náhražka kůže, která se již dá také velmi dobře sehnat. Není ještě tak rozšířená, ale my pevně věříme, že se k ní po Hugo Boss začne hlásit více a více brandů... 

Nyní je tu ale novinka! PETA přišla s novým bojem a společnost se k ní postupně přidává - jde o boj za využití vlny. Každého pravděpodobně ihned napadne proč. Není to stejný případ jako u kožešin či kůže, kdy se se zvířaty zachází velmi špatně a většinou velmi trpí. Vlny jsou ovce teoreticky bezbolestně zbavovány a byly by tak či tak. Není to ale zas až tak jednoduché. Existuje spousta farem, kde jsou ovce chovány speciálně pro vlnu a není s nimi zacházeno úplně nejlépe, protože je důležité, „vypěstovat“ co nejvíce materiálu. 

Existuje ale také firma nazvaná The Textile Exchange a ta spolupracuje například s Nike, PatagoniaKering nebo Burberry. Ta má své vlastní farmy, na kterých jsou hlavními podmínkami kvalitní a bezpečné prostředí pro zvířata, která si mohou žít klidný život bez jakýchkoliv syntetik, chemikálií či násilí. Tímto by se mohlo začít řídit více firem a přidat se tak k fashion lídru, známý především pro své vlněné šály – Burberry. 

Náhrada vlny nebo alespoň vytvoření bezpečných farem na chov ovcí je pravděpodobně plán do budoucna, ale rozhodně je již v chodu. Bojuje za ní PETA, tvoří se mnoho protestů a módní značky na to začínají slyšet. Nyní je jen potřeba, aby se tento problém dostal více do podvědomí zákazníků a fashion brandy na to postupně uslyší, stejně jako Kering a další. Tak se o to postaráme! Co myslíte?!

Aktuální číslo
Reklama
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete znalost Zásad ochrany soukromí Burda – BURDA Praha bude s Vašimi údaji pracovat zejména k zasílání newsletteru, nabídek a novinek. Odhlásit se můžete kdykoliv.
* povinná pole