Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

Syndrom vyhoření v karanténě? Ti, co pracují z domova jsou ohroženi 

Text: Tatiana Urbanová, Foto: Unsplash/31.3.2020
Jestliže jste v karanténě a na práci z domova nejste zvyklí, možná máte tendence prokrastinovat nebo naopak pracovat až moc. To je snad ještě častější varianta. Chce to správný balanc, protože jinak vám rychle hrozí syndrom vyhoření.  

Při homeoffice je mnohem obtížnější práci vypustit a prostě chvíli relaxovat. Vždyť doma v obýváku nemáte “píchačky” abyste věděli, kdy máte padla a mohli jít domů. Vy už doma jste. Kolik toho uděláte a kdy je jen na vás, a to je velký tlak. Ten v kombinaci s nedostatkem jasně vymezeného pracovního a domácího života může rychle vést až k syndromu vyhoření. Takzvaný “burnout” se může projevovat různým způsobem, ale vesměs jde o pocit naprostého přepracování, vyčerpání, který může vyvolat zmatek a duševní nepohodu. Je to stav, kdy cítíte velkou úzkost a vytočí vás z rovnováhy už jen prostý fakt, že vám přišel email... Tomu se samozřejmě chcete za každou cenu vyhnout. Proto pro vás máme pár tipů, jak zbytečně při homeoffice nevyhořet. 

1. Soustřeďte se na hodiny, ne na úkoly 
Ok. Tohle je asi ta nejdůležitější věc, kterou byste si měli z tohoto článku odnést. Ti, co pracují z domova mají tendence si na začátku dne říci, co všechno musí udělat. Napsat tři články, udělat pět smluv, deset konferenčních hovorů... Problémem v tomto přístupu je fakt, že tento seznam úkolů vás může snadno zahltit. Místo toho se snažte soustředit na čas. Stanovte si pevné pracovní hodiny a těch se držte. Tento přístup vás nebude nutit pracovat “přesčas”, budete mít jasně daný čas pro sebe a navíc se může zlepšit i vaše efektivita.  

2. Najděte si vhodný pracovní prostor a toho se držte 
Ano, tohle opakujeme stále dokola, ale zdá se, že to je nutné. Udělejte si doma kancelář, koutek, místo... kde budete pouze pracovat a držte se ho. Pokud se budete volně přemisťovat po bytě, budete si pak připadat, že vás práce pronásleduje všude. A to vede k rychlému syndromu vyhoření.  

3. Udržujte své sociální kontakty 
Splnit dokonale tento bod je v dnešní době tak trochu problém. Ale to neznamená, že jde o nereálný úkol. V dnešní době technologií přeci není těžké zvednou telefon nebo napsat zprávu. Doma nemáte kolegy, se kterými si můžete dát pauzu na kafe a drbat. Jenže to může vyvolat pocit sociální izolace. Mějte kolem sebe lidi, alespoň virtuálně, protože jen tak si zachováte zdravou mysl.  

4. Odměňte se po dobře vykonané práci 
Tento bod se možná zdá být malicherný, ale má velký význam. Pokud si vytvoříte nějaký malý odměnový rituál, jakmile máte padla, budete mít pocit, že jste opravdu dopracovali a vytvoříte tak jasnou linku mezi osobním životem a zaměstnáním. Jasně nabízí se kousek čokolády nebo dortík, ale nechceme vám kazit linii. Co takhle si dát relax u dobrého šálku čaje, aroma koupel nebo třeba epizodu oblíbeného seriálu?  

Nechte si zaslat aktuální číslo Marie Claire až domů za stejnou cenu jako na stáncích po celé České republice. Neplaťte ani poštovné! Objednávejte zde.  

Čtěte také: Zbavte se úzkosti během několika minut! Vyzkoušejte tento trik

Aktuální číslo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
MarieClaire logo
Close dialog icon

přejít na web

Odebírejte náš NEWSLETTER

Váš e-mail

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete, že jste se seznámili se Zásadami ochrany soukromí Burda International CZ s.r.o.

Na váš e-mail jsme odeslali odkaz pro potvrzení odběru novinek.

Reklama