Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

Studie prokázala, že když pracujete se svou nejlepší přítelkyní, jste produktivnější

Unsplash
Text: Tereza Čaladi, Foto: Unsplash/3.9.2020
Mít „pracovní manželku“ se tedy vyplatí!
Reklama

Každá z nás, která pracuje se svou nejlepší kamarádkou, ví, že jde o mnohem více, než jeno pouhé setkávání se na chodbě, když si běžíte pro kafe. A nedávno i vědci uznali důležitost pracovního partnera či partnerky: podle jedné studie jsou přátelství zřejmě jedněmi z nejdůležitějších faktorů celkového úspěchu a štěstí ve vaší práci.

Silná přátelství na pracovišti podporují vše – od obecného zdraví a pohody po každodenní produktivitu a pozitivitu. Zpráva z roku 2014 od společnosti Gallup ukázala, že ačkoli 70% zaměstnanců svou práci nijak neprožívá, jsou se svou prací spokojeni, pokud v ní mají dobré přátele.

U osob s nejlepším přítelem na pracovišti bylo zjištěno, že je sedmkrát vyšší pravděpodobnost, že se řádně zapojí do úkolů a projektů. Jejich pracovní přátelství je povzbuzuje, aby naplnili svůj potenciál a přinášeli svým společnostem lepší výsledky.

Zdá se, že je to způsobeno tím, že sdílíme mentalitu „jsme v tom spolu“, přičemž řada studií od zpravodajské společnosti Evolv o pracovní síle zjistila, že i přátelství mezi týmy mohou výrazně zvýšit jejich produktivitu.

„Je to jednoduché,“ sdělil ředitel analytiků Dr. Michael Houseman. „U zaměstnanců, kteří byli doporučeni svými přáteli, je menší pravděpodobnost, že odejdou, a větší, že budou produktivnější; zaměstnanci, kteří jsou vyškoleni v obecně přátelské kultuře, zůstávají dvakrát tak dlouho; a pokud máte v práci přátele, je pravděpodobné, že v této práci zůstanete,“ vysvětlil.

Mezinárodní autor a řečník o štěstí v práci, Alexander Kjerulf, schvaluje i chatování do noci se svými kamarádkami/kolegyněmi.

„Trávit čas se se svými spolupracovníky je pro vaši kariéru zásadní,“ řekl časopisu Forbes.

„Pokud nejste schopni spojit se se svými spolupracovníky či spolupracovnicemi jako s lidmi a budovat pozitivní vztahy, vaše kariéra bude trpět. Socializování a seznamování se s nimi je pro vás důležité, protože vám lidé pomohou lépe komunikovat, více si navzájem důvěřovat a lépe spolupracovat,“ objasnil.

Dodal také, že „zaměstnanci, kteří mají pozitivní vztahy na pracovišti, jsou v práci šťastnější (ve skutečnosti jsou dobré vztahy na pracovišti jedním z nejdůležitějších zdrojů štěstí na pracovišti) a víme, že lidé, kteří jsou v práci šťastní, jsou produktivnější, kreativní a úspěšnější celkově.“

Takže až vás příště váš šéf zavolá, abyste moc nedrbaly a přestaly sdílet ta roztomilá kočičí videa na YouTube, ukažte mu náš článek.

Čtěte také: Proč je konverzace o platech mezi kolegy tabu?

Reklama
Aktuální číslo
Reklama
Reklama
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
MarieClaire logo
Close dialog icon

přejít na web

Odebírejte náš NEWSLETTER

Váš e-mail

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete, že jste se seznámili se Zásadami ochrany soukromí Burda International CZ s.r.o.

Na váš e-mail jsme odeslali odkaz pro potvrzení odběru novinek.

Reklama
Reklama
Reklama