Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

Prožívá módní průmysl ekologický “wake up call”?  

Text: Tatiana Urbanová, Foto: Getty images/2.10.2019
“Je naší povinností respektovat přírodu.”   

Pokud by se mohlo nazývat nějaké období ve světě módy revolučním, možná by to bylo právě to, co zrovna prožíváme. A touto revolucí nemyslíme převratné trendy, nové střihy a designérské výstřelky, ale ekologický mind set, udržitelnost a ochranu planety. Je to právě fashion průmysl, který má na naši Zemi ničivý dopad, ale vypadá to, že světové značky se k tomuto problému začínají stavět stále zodpovědněji. Gabriela Hearst právě uspořádala uhlíkově neutrální módní přehlídku, společnost Kering se také zavázala k nulovým emisím uhlíku a nyní i LVMH oznámilo, že zavedlo nové pokyny týkající se živočišných produktů konkrétně kožešiny, vlny, peří a exotické kůže.  

Podle WWD uvedl mluvčí LVMH, které mimo jiné vlastní věhlasně veganskou značku Stella McCartney, stejně jako Celine, Bvlgari, Dior, Fendi a další..., že “ zajistí plnou sledovatelnost produktů živočišného původu a budou dodržovat ty nejpokročilejší a nejpřísnější standardy co se týkají životních podmínek zvířat a sníží svůj dopad na životní prostředí.”  

Tyto nové standardy se týkají převážně tří hlavních bodů: stoprocentní sledovatelnost původu, etické zemědělství a podmínky odchytu a respektování pracovníků, životního prostředí i biologické diverzity. LVMH uvádí: “Příroda nás inspiruje a poskytuje našim designérům cenné suroviny jako základ pro naše výjimečné a trvanlivé výrobky, díky kterým jsou naše módní značky věhlasné, je tedy naší povinností ji respektovat.” 

Společnost v tiskové zprávě podotýká, že již v některých oblastech učinila značný pokrok. Přičemž 48 % kůže pochází z certifikovaných koželužen (ke konci roku by mělo toto procento vyšplhat až na 70 %). “V roce 2019, po šesti letech intenzivní kolaborace s farmáři a vědci, jsme uvedli na trh první standard zpracovávání krokodýlí kůže. Do roku 2020 bude 100 % partnerských firem pracujících s koželužnami LVMH podrobeno auditu nezávislou třetí stranou, aby získali certifikaci týkající se dobrých životních podmínek a zachovaní enviromentální rovnováhy.”  

Čtěte také:
Proč přestaly některé značky nakupovat brazilskou kůži?
LVMH a Leonardo DiCaprio darovali miliony na pomoc při hašení požárů v Amazonii 
Chanel, Gucci, Saint Laurent a další podepsali pakt o udržitelnosti 

Aktuální číslo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete znalost Zásad ochrany soukromí Burda – BURDA Praha bude s Vašimi údaji pracovat zejména k zasílání newsletteru, nabídek a novinek. Odhlásit se můžete kdykoliv.
* povinná pole