Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

Proč Zara zavírá 1200 obchodů?  

Text: Tatiana Urbanová, Foto: Unsplash/19.6.2020
Španělský módní gigant oznámil, že celosvětově uzavře 1200 obchodů. Jde o zprávu, která zřetelně ukazuje dopad koronaviru na módní byznys a konkrétně na maloobchodní sektor.   

O značce Zara se mluvilo v poslední době hodně na sociálních sítích. Poprvé, když spotřebitelé vyjádřili svůj zájem o nákup a znovuotevření ochodů a podruhé, když byly obchody opravdu otevřeny, a tvořily se před nimi dlouhé fronty. V obou případech prokázali followeři Zary svou loajalitu a vyvolali vlnu hněvu, jelikož zbytečně ohrožovali (nebo by rádi ohrožovali za propustku do obchodu) své zdraví v době epidemie.  

Navzdory takto loajálním spotřebitelům skupina Inditex, která vlastní značky Zara, Zara Home, Massimo DuttiOyshoStradivariusBershkaPull&Bear a další, oznámila že i tak se rozhodla ke kroku zavřít 1200 ze svých 7412 obchodů po celém světě (především Zaru)Peníze, které díky tomu ušetří pak investuje do e-komerce. Španělský konglomerát si uvědomuje, jak je digitální svět důležitý, a proto se do něj rozhodl investovat 2,7 miliard euro, díky tomuto kroku se prodej na eshopech v minulých měsících překvapivě zdvojnásobil.  

Blíží se tedy konec maloobchodního prodeje, tak jak ho známe? To je velmi relevantní otázka, obzvláště po oznámení Inditexu, a navíc Zara není jedinou značkou, která během karantény zaznamenala naopak vyšší obraz na své online platformě. Vypadá to, že se prodej v budoucnosti opravdu přesune z kamenných obchodů na internet. A společnosti si tento fakt uvědomují stále více. Proto se z jejich webu a eshopů stávají stále častěji online komunitní centra a místa zábavy, které udrží spotřebitele na místě a nutí ho se vracet.  

Rozhodnutí skupiny Insitex ohledně značky Zara jen dokazuje, jak moc se vzorce chování spotřebitelů budou stále měnit. V článku zveřejněném v Business of Fashion módní analytik Doug Stephens předpovídá, že revoluce v oblasti telekomunikací urychlí příchod post-digitální éry v nakupování. “Nestavíme své životy kolem nakupování. Nakupování je vystavěno kolem našich životů.” Znamená to, že značky se samozřejmě přizpůsobí našemu chování a situaci. Ať už je jakákoliv.  

Čtěte také: Victoria's Secret trvale uzavře čtvrtinu svých obchodů

Aktuální číslo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
MarieClaire logo
Close dialog icon

přejít na web

Odebírejte náš NEWSLETTER

Váš e-mail

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete, že jste se seznámili se Zásadami ochrany soukromí Burda International CZ s.r.o.

Na váš e-mail jsme odeslali odkaz pro potvrzení odběru novinek.

Reklama