Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

Proč dát občas džíny do mrazáku?  

Text: Tatiana Urbanová, Foto: Unsplash/5.1.2020
Zní to sice divně, ale je to logické!  

Denim má, co se týče životního prostředí, opravdu špatnou reputaci. Od barviv, přes toxické chemikálie po užívání obrovského množství vody k výrobě jednoho párů kalhot... Zkrátka jde o velmi kontroverzní kousek vašeho šatníku. Podle Stephena Leathyho autora knihy “The Water FootprintThe Shocking Facts About How Much Water We Use to Make Everyday Products” je na výrobu jedněch džínů potřeba neuvěřitelných 7 600 litrů vody! Toto číslo bere v úvahu pěstování bavlny i celý proces produkce, ovšem nezohledňuje už, kolikrát budete rifle doma prát vy.  

Jenže jak s tímto problémem naložit, když se svého oblíbeného základního kousku šatníku nehodláte vzdát? Existují firmy (Reformance například), které šijí džíny ekologicky šetrně z eco-friendly bavlny a z alternativních surovin jako je ku příkladu Tencel Lyocell (napůl syntetické vlákno, které je téměř totožné s bavlnou, ale je vyrobeno z obnovitelných dřevěných materiálů). Jenže všechny tyto informace jsou skvělé, ale stále neřeší objem vody, kterou spotřebujeme navíc k praní těchto kalhot... Nechcete-li dělat tuto činnost často, máme pro vás jednu radu, která vás možná překvapí, ale ve finále je opravdu logická: Dejte občas rifle do mrazáku! Stačí den dva “v chládku”, zabijete tak bakterie a kalhoty pak navíc budou držet déle svůj tvar.  

Pokud se tradičního praní nechcete vzdát, dělejte to alespoň šetrně k planetě. Dvě třetiny našeho individuálního dopadu na životní prostředí nastává doma, když přijde doba “velkého prádla”. Snažte se používat studenou vodu, na skvrny aplikujte čistič a přeskočte sušičku. Věděli jste, že když necháte schnout oblečení přirozenou cestou, ušetříte tak 317 kilogramů skleníkových plynů ročně?  

Čtěte také:
Proč si Jane Fondová nekoupí už nikdy žádné oblečení?
Chcete vědět, co vás čeká v roce 2020? My to víme!
Je nové Gucci Gretou Thunberg módy?

Aktuální číslo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete znalost Zásad ochrany soukromí Burda – BURDA Praha bude s Vašimi údaji pracovat zejména k zasílání newsletteru, nabídek a novinek. Odhlásit se můžete kdykoliv.
* povinná pole