Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

Práce z domova přispívá k větší životní pohodě

Unsplash
Text: Tatiana Urbanová, Foto: Unsplash, Archiv/19.10.2020
Nastavit si priority mezi volným časem a prací bývá v dnešní rychlé době často složité. Ukazuje se ale, že firmy se stále větší samozřejmostí vycházejí svým lidem vstříc. Spokojenost se pak objeví na obou stranách – vysvětluje v rozhovoru Miroslav Havlíček, šéf call centra Generali České pojišťovny.
Reklama

Klientská centra, jejichž součástí jsou i call centra, bývají pověstná tím, že si v rámci firmy žijí tak trochu svým životem. Hodně se mluví o flexibilitě, kterou operátoři mají. Jaké s tím máme u vás zkušenosti?
V našem call centru dnes poskytujeme řadu možností, jaký pracovní režim naši kolegové mohou využívat. Ať už se to týká pracovní doby, úvazků nebo samotného místa, odkud lidé pracují. Standardem jsou dnes nejen plné, ale také částečné úvazky – typicky ty šestihodinové. Už dávno pak neplatí, že by naši lidé museli být každý den v kanceláři. Máme pozice, kde taková varianta připadá v úvahu, stále častěji však lidé využívají možnosti částečného nebo plného home officu. V praxi se setkáváme s tím, že to kolegové kombinují a střídají svůj pracovní režim mezi kanceláří a pohodlím domova.

Dá se tedy říct, co je vůbec ten nejoblíbenější model práce v těchto týdnech a měsících?
Fantastickým způsobem s tím vším pomohly technologické možnosti, které se v posledních několika letech staly mnohem dostupnější. Stejně jako fakt, že internet patří k celkem běžné součásti vybavení domácností. Naši lidé tak díky tomu ve výrazně vyšší míře využívají režimu, kdy pracují částečně nebo úplně ze svého domova. V situaci, kdy se potýkáme s pandemií koronaviru, přispívá takový pracovní režim i k ochraně zdraví.

Jistě za takové situace sledujete, jak efektivně a s jakou mírou úspěšnosti si vaši operátoři počínají. Jaké máte dosavadní postřehy?
Za naše call centrum můžu říct, že už dlouho dobu jednoznačně převažují pozitivní zkušenosti. Vidím to každý den na tom, že spokojenost s našimi operátory ze strany klientů je vysoká. To je jasný důkaz, že naši lidé odvádí špičkovou práci i ze svého obýváku nebo domácí pracovny. Jejich přesun domů tedy na kvalitě našeho servisu nic nezměnil. U kolegů si naopak myslím, že jim pomohl svoji agendu dělat ve větším klidu a pohodě.

Na začátku jsme u našich nováčků museli věnovat víc úsilí a trpělivosti při zaškolení, což je pochopitelné. Jakmile si ale procesy a agendu osahají a procvičí, jejich výkony rostou. Zjednodušeně řečeno, když jsou naši lidé při své práci spokojení, okamžitě se to promítne do stylu jejich práce. Spokojení jsou pak nejen oni, ale také my a naši klienti.

Práce v call centru se neobejde bez speciálních programů i techniky. Jak v tomto ohledu podporujete operátory, aby mohli pracovat z domova?
Obvykle se s každým domlouváme, abychom mu vyšli co možná nejvíce vstříc. Těm, kteří chtějí pracovat ze svých vlastních zařízení, poskytneme plnou podporu na úrovni softwaru – obvykle jde o virtuální telefon. Ten si jednoduše naistalují do počítače a mohou pracovat. Pokud operátor vlastní techniku nemá, dostává k dispozici notebook s kompletním nastavením a vždy pak samozřejmě profesionální sluchátka s mikrofonem.

Důležitým momentem už pak je jen kvalitní internetové připojení a i doma klidné místo na práci. Standardy naší práce jsou pro klienty stejné odkudkoliv – ať už s ním operátor mluví ze zázemí call centra, nebo třeba sedí doma na pohovce.

Flexibilní práce v call centru – koho to nejvíc oslovuje?
Pracují pro nás maminky na mateřské, senioři, ale také studenti vysokých škol. To vše jsou skupiny, které u nás pracují, protože jim vyhovuje flexibilita, kterou jim nabízíme. Zkrátka se umíme domluvit tak, aby to vyhovovalo oběma stranám.

Plynou z toho jasné výhody. Tou první je úspora času při dojíždění do práce. Kolegové často zmiňují, že se tak mohou věnovat déle tomu, co je po práci baví. Sport, kultura, péče o rodinu, čas strávený s přáteli. Myslím, že není těžké si to představit. Druhou a neméně důležitou výhodou jsou finanční úspory. Někteří kolegové za zaměstnáním dojíždí z opravdu velkých vzdáleností, při práci doma tak ušetří za dopravu hodně peněz.Kombinace těchto dvou základních výhod jasně přispívá k lepšímu vybalancování mezi volným časem a prací.

Navíc trvalý home office není vyhrazen jen uchazečům z okolí našich call center v Brně, Pardubicích a Hodoníně, ale de facto se o něj mohou ucházet lidé z celé republiky. Na co si potrpíme, je, že neděláme rozdíl v přístupu, jestli někdo pracuje z kanceláře nebo z domova. Ke všem kolegům přistupujeme se stejným nadšením a dostávají stejnou podporu. Liší se jen forma, kterou zmiňované přístupy provádíme.

Co všechno tedy může operátor z domova pro klienty pojišťovny udělat?
Práce operátorů je pestrá a já je vždy obdivuji za to, s jakou samozřejmostí a rychlostí dokáží využívat širokou škálu vědomostí a informací, s nimiž pracují. A nezapomínají přitom být ještě milí a profesionální. Ať už mluvíme o telefonickém kontaktu s klienty, přes zpracovávání příchozích e-mailů po chatování na našem webu. To všechno jsou způsoby, kterými našim klientům pomáháme. Pro každého, kdo je komunikativní, je tak práce v call centru velkou příležitostí.

Reklama
Aktuální číslo
Reklama
Reklama
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
MarieClaire logo
Close dialog icon

přejít na web

Odebírejte náš NEWSLETTER

Váš e-mail

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete, že jste se seznámili se Zásadami ochrany soukromí Burda International CZ s.r.o.

Na váš e-mail jsme odeslali odkaz pro potvrzení odběru novinek.

Reklama
Reklama
Reklama