Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

Ponožky v sandálech, Jágr a Zeman! Tyhle emoji pochopí jen Češi

Text: ALŽBĚTA DYTRYCHOVÁ, Foto: Archiv/6.8.2019
Výlet se neobejde bez tatranky, rodinné oslavy bez punčáků a v létě nechutná nic lépe než buřty z ohýnku. Jak tyhle vyloženě české atributy znázornit, když nám telefon nabízí jenom omezenou sadu emotikonů? Odpověď nalezla česká grafička Soňa Juríková.

Co si budeme povídat, univerzální sada emotikonů může být Čechům malá. Pomocí původních smajlíků nedokážeme znázornit pravou atmosféru českých Vánoc (plnou vosích úlů a bramborového salátu), sotva dokážeme nastínit průběh rodinné oslavy (zelená s chlebíčky v hlavních rolích) a k politické situaci nenalezneme ani jeden vhodný smajlík. Jak se k této nepříznivé situaci postaví Češi? Vytvoří si emotikony vlastní!

Czemoji jako školní práce
Za celým nápadem stojí mladá ilustrátorka a grafička Soňa Juríková, která tzv. Czemoji vytvořila v rámci své školní práce na VŠVU v Bratislavě. „Czemoji jsou emotikony pro každého správného Čecha. Využije je opravdu každý - ať již nadává na politiku, plánuje výlet nebo píše nákupní seznam,“ říká o speciálních emotikonech Juríková. A rozhodně má pravdu! Vždyť v nabídce naleznete chlebíček, špičku, Večerníčka, šmoulí zmrzlinu, šumperák, Miloše Zemana, Andreje Babiše a třeba i ponožky v sandálech.

Kdy se emotikonů dočkáme?
Jak už bylo řečeno, tvorba Czemoji byla spjata se školní prací. Možná ani samotná autorka nedoufala, že speciální české emotikony vzbudí takovou vlnu nadšení. Zatím Czemoji stáhnout nelze, avšak na jejich využití v praxi Soňa Juríková pracuje. V rozhovoru pro Rádio Wave uvedla, že v mobilním telefonu Czemoji pravděpodobně nebudou v kategorii smajlíků, nýbrž budou prezentovány jako samolepky. Zároveň je nutné vyřešit autorská práva k výrobkům, které v Czemoji mají etiketu.  

Podívejte se na video, ve kterém jsou Czemoji v akci. 

Napsáno pro marianne.cz

Čtěte také:
Konečně vznikl emoticon pro menstruaci. Jak vypadá?
Instagram bez “lajků”? Možná již brzy... 
Fashion influenceři, co v roce 2019 stojí za váš FOLLOW!

Aktuální číslo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete znalost Zásad ochrany soukromí Burda – BURDA Praha bude s Vašimi údaji pracovat zejména k zasílání newsletteru, nabídek a novinek. Odhlásit se můžete kdykoliv.
* povinná pole