Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

PAVLÍNA LOUŽENSKÁ: Tři metodiky, které stojí za to prozkoumat

Text: Pavlína Louženská, Foto: Unsplash/30.7.2020
Ročně mi projde rukama přes sto různých startupů i módních značek a jediný způsob, jak rychle pochopit, co dělají, a ještě rychleji jim pomoci, je využít ověřené metodiky. Předem připravené struktury, které dají diskusi řád. Vybrala jsem tři, které mi pomáhají nejen v práci, ale i osobním životě.

1. Design Thinking pro nové nápady
Výzkum s uživateli. Definice problému. Brainstorming. Prototyp. Testování. Pět fází, které denně využívají firmy jako Nike nebo Airbnb pro inovaci produktů i návrh kampaní. Metodice se říká Design Thinking a umožní vám vytvářet věci, které jsou relevantní pro zákazníka a ne jenom pro vaše kreativní oddělení. Jak? Tím, že pozorujete svět kolem sebe a testujete každou svoji hypotézu s lidmi. Místo toho, abyste věřili tomu, že vy jediní máte patent na pravdu. Tip: Na newgenerationoffounders.cz najdete celodenní workshopy Design Thinking, které po celé ČR organizuje zdarma Google. Jsou vhodné pro všechny věkové kategorie i pro úplné začátečníky. A na designkit.org najdete kopu videí, knížek a článků. Také zdarma.

2. Scrum pro lepší plánování
Programátoři dnes často využívají metodiku Scrum. Místo toho, aby o práci přemýšleli v mnohaletých projektech, rozdělí si je do malých (pár)týdenních úseků, kterým se říká sprinty. Díky tomu je jasné, co přesně bude hotové a kdy, a pokud ne, nepřijde se na to moc pozdě. Každý sprint končí retrospektivou. Schůzkou, na níž tým zhodnotí, co se ten týden povedlo a kde je naopak třeba zlepšení. Díky tomu se projekt může posouvat dopředu, a navíc ještě efektivněji. Používám to nejen v týmu, ale i pro své projekty. V pondělí si plánuji, co ten týden chci stihnout, a o víkendu se koukám na ten týden a říkám si, co se povedlo a co mi (ne)dělalo radost. Díky tomu mám lepší odhad času pro budoucí projekty. A současně nezapomínám sama se sebou slavit své úspěchy. Tip: Hledáte něco na čtení? Knížka Shape Up od Jasona Frieda je zdarma ke stažení a popisuje, jak řídit projekty v krátkých úsecích.

3. See, Think, Do, Care pro dlouhodější vztahy 
Když analytik Google Avinash Kaushik přišel před pár lety se See, Think, Do, Care, byla to pro marketéry láska na první pohled. Zákazníky rozdělil do skupin podle toho, jak daleko od nákupu byli: někteří se na šaty jen koukali, další o nich přemýšleli, jiní už je měli v nákupním košíku a ještě další si je rozbalovali doma. A každý z nich potřeboval slyšet jiný příběh na jiném kanále. Zákazníci najednou nebyli jedna homogenní skupina, ale každý měl individuální potřeby a přání. Naučili jsme se díky tomu ocenit dlouhodobé budování značky. Už proto, že jeden z výzkumů říká, že než si koupíte auto, musí s vámi značka mít 900 interakcí: 900krát musíte zahlédnout billboard, vidět reklamu či slyšet kamaráda, jak říká, že Volvo je nejlepší. A stejně jako si auto nekoupíte na první dobrou, ani svatba se nekoná hned po prvním rande. A tak myšlenku, že ne všichni jsou připraveni vám říct hned Ano a současně, že Ne neznamená konec příběhu, mi pomáhá vidět všechno v běhu na dlouhou trať. Ať ve vztazích, během networkingu, nebo při budování firmy. Tip: Otto Bohuš o metodice napsal asi nejlepší vysvětlení: zadejte si jeho jméno do vyhledávače. A Digitální Garáž od Google je série školení zdarma, kde se dozvíte i o STDC. Přihlaštese na digitalnigaraz.cz.

Čtěte také: PAVLÍNA LOUŽENSKÁ: Tři malá rozhodnutí

Aktuální číslo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
MarieClaire logo
Close dialog icon

přejít na web

Odebírejte náš NEWSLETTER

Váš e-mail

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete, že jste se seznámili se Zásadami ochrany soukromí Burda International CZ s.r.o.

Na váš e-mail jsme odeslali odkaz pro potvrzení odběru novinek.

Reklama