Kromě samotných módních přehlídek naplánovaných dle časového harmonogramu nebude chybět ani doprovodný program. Organizátoři z Fédération de la Haute Couture et de la Mode se tak budou snažit, aby se i digitální akce co nejvíce podobala té živé.
Na haute couture fashion weeku se mohou představit pouze ty francouzské značky, které mají potřebný certifikát a splňují určité podmínky, jako je počet hodin strávených ruční prací, použité techniky zdobení a podobně. Patří mezi ně tradiční francouzské módní domy, jako je Chanel, Christian Dior, Jean-Paul Gaultier, Maison Margiela, Schiaparelli nebo Givenchy. Privilegium prezentovat se na haute couture fashion weeku má kromě šestnácti francouzských značek i sedm mezinárodních značek a dalších osmnáct z jiných zemí. Do skupiny "haute couture" tedy patří i například Armani Privé, Fendi, Valentino či Versace.
Všech 41 jmen může prezentovat své kolekce i v rámci digitálního haute couture fashion weeku, některá se však už této příležitosti vzdala. Giorgio Armani oznámil, že Armani Privé svou kolekci představí v lednu 2021, stejně tak i Jean-Paul Gaultier. Givenchy v současnosti nemá kreativního ředitele, a tudíž je produkce haute couture kolekcí pozastavena, a Balenciaga prezentaci kolekce rovněž odsunula.
I přes nepřízeň aktuální situace pro módní průmysl dostanou slavné módní domy možnost představit své kolekce světu alespoň v digitální podobě. V následující galerii si můžete prohlédnout ty nejzajímavější modely z haute couture fashion weeků z posledních let.
Napsáno pro Marianne.cz
Nechte si zaslat aktuální číslo Marie Claire až domů za stejnou cenu jako na stáncích po celé České republice. Neplaťte ani poštovné! Objednávejte zde.
Čtěte také: Koupí LVMH společnost Tiffany & Co.? Pokud ano, půjde o nejdražší fashion deal v historii