Přejít k hlavnímu obsahu

Odhalte tajemství života influencerů!

Text: Lucie Švábenská, Foto: Getty images/31.3.2019
Každý si sem tam přejeme dokonalý život - stejný jako mají podle fotek influenceři, nemám pravdu? Pojďme se ale podívat, jak doopravdy svět pozlátka, který se skrývá za fotoaparátem ve smartphonu, vypadá! Vstoupte s námi za oponu lajků.  

Život influencerů se zdá jako snový… neustále dokumentovat svůj život online (především na Instagramu), dostávat věci zadarmo (fashion a beauty, ale také další produkty a služby), mít pozvánky na ty nejlepší party a eventy v high společnosti. Ale je vše opravdu tak perfektní, jak se může na první pohled zdát? 

V dnešním světě existuje mnoho influencerů z různých koutů světa. Chiara Ferragni z Milána, Danielle Bernstein z New Yorku Caroline Daur z Hamburgu či slavné celebrity/influencerky jako Kylie Jenner, Kim Kardashian, Rihanna… Nesmí ale chybět ani vévodkyně ze Sussexu Meghan Markle. Kromě Meghan žijí všichni na první pohled “pohádku”. Ale i ta má své pro a proti. Influencerka a zakladatelka značky WeWoreWhat Danielle Bernstein vše v jednom z mnoha rozhovorů prozradila… 

“Ano”, je odpověď na jednu z nejvíce frekventovaných otázek. Influenceři dostávají spoustu věcí zdarma. Ať už módu, beauty, ale klidně i vodu. Čtete správně, vodu. Dostávají věci především kvůli sponzoringu a poté propagaci na svém profilu. Jen fotka, kde pijí určitou značku vody jim může vydělat velké jmění. Jsou placené za propagaci značek, ale také za postování a úspěch na Instagramu. K tomu používají různé metody, ale hlavní je, čím více followers, tím větší úspěch, uznání a jméno. Velká část jejich „práce“ spočívá v postování z přehlídek, na které jsou zvány, z večeří, eventů, after party, návštěv showroomů značek… Také často stačí sdílet pouhé momenty z jejich života. Těmi jsou například dovolené a cestování samo o sobě. Které samozřejmě mají většinou také pokryté, protože propagují leteckou společnost, hotel, v kterém jsou ubytovány, a to vše chtějí jejich followers, takže jediný post může ihned zvednout obsazenost hotelu. Neskutečné! 

Někdy to až vypadá, že berou všechny spolupráce, které jim kdo nabídne. Opak je ale pravdou - minimálně u předních influencerů. Ze svého jména si vytvořily značku, a tak musí přemýšlet kde, jak a pro koho ji využijí. Toto rozhodování někdy není snadné. Spolupráce s designerem může mít totiž například takový rozsah, že společně vytvoří kolekci. Za tuto kolekci se influencer postaví a propaguje ji. Není to ale jediná část, za kterou je pak placený. Má i určitý podíl z prodeje, a to za každý kus. Takto to zní vše skvěle, že? 

Tento život má ale také stinnou stránku, jako je to u všeho ostatního. Musíte se vzdát například jedné velmi důležité lidské potřeby - a to soukromí. To totiž absolutně mizí v okamžiku, kdy začnete točit veškeré okamžiky z vašeho života. Fanoušci vás tak můžou provázet doslova na každém kroku. A co víc? Někdy stačí jedno špatné rozhodnutí, jedna špatná spolupráce a vaše roky budované jméno může být zničeno. 

Je to krásný, ale zároveň riskantní život, který rozhodně není pro každého. A i ti, kteří si myslí, že jsou na něj připravení kolikrát zjistí, že tomu tak není. V ten moment je rozhodnutí na nich… vzdát to a získat zpět soukromí či pokračovat a takzvaně se zaprodávat společnosti? Rozhodnutí je na každém z nás. 

Čtěte také:
Fashion influenceři, co v roce 2019 stojí za váš FOLLOW!
Královna Alžběta II. právě přidala svůj první příspěvek na Instagram
České instagramové účty, které milujeme!

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Aktuální číslo
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete znalost Zásad ochrany soukromí Burda – BURDA Praha bude s Vašimi údaji pracovat zejména k zasílání newsletteru, nabídek a novinek. Odhlásit se můžete kdykoliv.
* povinná pole