Přejít k hlavnímu obsahu

Objevte příběhy, které se skrývají za českou kosmetikou

Text: Monika Sekal, Foto: Unsplash, Instagram/19.2.2019
Co mají tyto kosmetické značky společné? Jsou české, lokální a naše. Všechny mohou směle konkurovat zahraničním výrobcům jak ve složení, tak v účincích, a proto si rozhodně zaslouží, abychom znali jejich příběhy... 

Havlíkova přírodní apotéka
Značka navazující na lékárníka Havlíka z minulého století, která si stojí za eticky i ekologicky zpracovanými surovinami, z nichž dále vyrábí kvalitní přírodní produkty. PhMr. Havlík vlastnil malou lékárnu, pro kterou vyráběl vlastní recepty z bylin ve svém okolí. Jeho drobné podnikání mu však zarazil po druhé světové válce socialistický režim a panu Havlíkovi nezbylo nic jiného než svou lékárničku zavřít. Když si Zuzana Krejčí, zakladatelka budoucí Havlíkovy přírodní apotéky, o mnoho let později osvojila téměř dospělou dívku, vnučku pana Havlíka, objevila díky ní jeho staré knihy, v kterých byly recepty na, dnes už dobře známé, produkty napsané švabachem. Zakladatelka Apotéky tyto recepty využila, lehce pozměnila jejich složení a otevřela první obchod v roce 2014. S jediným produktem, v obchodním centru, které příliš neprosperovalo. Přesto její obchod vzkvétal a díky tomuto úspěchu se majitelka rozhodla vyrobit nové produkty, převážně založené opět na receptech pana Havlíka, ošetřující pokožku celého těla. Mimochodem, jenom vstoupit do Havlíkovy přírodní apotéky je zážitek: obchod ve vás evokuje samotnou esenci přírody jakoby omylem zasazené do prostředí moderního obchodního centra a moc pěkně to tam i voní.

Ryor
V roce 1991 začala paní Eva Štěpánková dělat své produkty v mixéru v kuchyni, dnes je jednou z nejstarších českých kosmetických značek. Ryor si zakládá především na individuálním přístupu a zpětné vazbě od svých zákazníků. Tyto dvě zásady jsou pro majitelku nejdůležitější, a i díky tomu je na trhu již přes dvacet let. Každého ze svých zákazníků zkrátka považují za jedinečný případ s nutností specifické péče o pleť i tělo a k tomuto účelu je i zřízena poradna pro všechny, kteří na jejich stránky zamíří. Produkty jsou z větší části inspirované přírodou, navíc Ryor nabízí opravdu vše; od pivní kosmetiky po přípravky na modelaci těla (nebo například přípravky pod galvanickou žehličku, což už považuji za slušný záběr). Své vlastní obchody však nemají, na druhou stranu je naleznete v mnohých partnerských prodejnách a na jejich e-shopu.

Saloos
Tato biokosmetika je na trhu už od devadesátých let a nabízí to nejlepší z přírodních olejů. Specializuje se totiž hlavně na aromatickou kosmetiku a nejrůznější krémy na tělo. Její majitel pan Harašta sám věří v sílu přírodních olejů a jejich celkovému dopadu na naše tělo i mysl. Biologii a chemii se věnoval už od dětství a jak jeho znalosti rostly, rostly i jeho plány do budoucna. V roce 1993 si založil vlastní firmu a začal prodávat kvalitní, přírodní produkty. Saloos své začátky neměl nejlehčí, neboť byl vzhledem ke své kvalitě dražší než standard té doby, ale brzo si své klienty získal a ti už se ho nepustili. Dnes je tato značka jednou z nejznámějších mezi českými výrobci kosmetiky.

Onest
Onest považuje za nejdůležitější svou opravdovost a zcela přírodní složení. Na reklamy sice nevěří, za to instagramový profil mají a mluví za vše; esteticky bezchybný a propagaci nepotřebující. V čistém průhledném balení výrobky budí dojem spíše pečlivě naaranžované součásti fotografie než produktu kosmetické firmy. Nabízí především kosmetiku ošetřující obličej a navracující mu rovnováhu i po těch nejdivočejších dnech (no ano, máme to stejně. Touha po co nejlepší pleti se v rámci páteční noci ztrácí a vrací se… no až příliš pozdě).

Manufaktura
I tato česká firma má svůj počátek v létech po pádu minulého režimu, kdy bylo možné vše a zakázáno nebylo nic. Manufaktura původně vůbec neprodávala kosmetiku, ale především se zaměřila na udržení českého řemesla a prodávání suvenýrů cizincům. Náhoda tomu chtěla, že začala postupně vyrábět i mýdla, a nakonec se zrodily prodejny s názvem Manufaktura – Vaše domácí lázně, jež všichni dobře známe. Firma se právě proto zaměřuje na výrobky spojené s relaxací a odpočinkem při koupeli; vonné svíčky, soli do koupele, jemně přírodně vonící šampony a balzámy na vlasy ke koupelovému rituálu bezpochyby patří.

Čtěte také: 
Kosmetické impérium aneb celebrita jako značka
ULTIMÁTNÍ GUIDE: Jak poznáte, že je vaše kosmetika prošlá? 
Kolik utratíte za kosmetiku, kterou nikdy nepoužijete?

Reklama
Reklama
Reklama
Aktuální číslo
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete znalost Zásad ochrany soukromí Burda – BURDA Praha bude s Vašimi údaji pracovat zejména k zasílání newsletteru, nabídek a novinek. Odhlásit se můžete kdykoliv.
* povinná pole