Přejít k hlavnímu obsahu

Nově a líp: H&M představilo svou vizi udržitelnosti!

text: Jan Boublík foto: H&M/11.4.2019
Omezit původní zdroje, podpořit cirkulární ekonomiku a nastavit nové standardy…. Jak moc se chce jedna z největších oděvních značek na světě změnit?

S podobnými otázkami přišel nejeden fanoušek i kritik švédského oděvního gigantu, a to na akci do pražského multikulturního prostoru Smetana Q, kde H&M uvádělo v úterý novou edici každoroční kolekce Conscious Exclusive, která je od včerejška v prodeji.  

Klasickou prezentaci však tentokráte vystřídal živý diskuzní panel, v němž se značka pokusila o upřímnou bilanci svého úsilí. Diskuzí provázela představitelka communication press department Slávka Barnová, která si pozvala hned několik zajímavých osobností, včetně Soňy Jonášové, zakladatelky a ředitelky Institutu cirkulární ekonomiky. Ta celou diskuzi uvedla obecným obeznámením s principy ideálního fungování cirkulární ekonomiky, ve které by se společnost měla zamyslet nad novými zdroji a sníženou produkcí odpadu.   

„Stopa, kterou za sebou textilní průmysl zanechává je překvapivá. Mohli bychom říci velkým značkám ne, ale věříme ve spolupráci a proto jsem se spojili i s H&M,“ uvedla. K dnešnímu dni značka proklamuje, že 57 % materiálů, které k výrobě zboží využívá je organických, recyklovaných nebo z dalších udržitelnějších materiálů. Informace o složení můžou zákazníci najít na zelených cedulkách s označením COSNCIOUS. „Naším cílem je každý rok toto procento zvyšovat a do roku 2030 používat pouze recyklované a jiné materiály z udržitelných zdrojů,“ dodala Slávka Barnová 

Nově a líp: H&M představilo svou vizi udržitelnosti!

Celou diskuzi pak završil Adam Havel z materiálové knihovny matériO Prague, která také spolupracuje s mnoha oděvními značkami na archivaci a vyhledávání a konzervaci vybraných látek. Protože právě co se materiálů týče, je letošní Conscious Exclusive velmi bohatá. Obsahuje materiály jako Piñatex, tedy alternativy přírodní kůže vyrobenou z celulózových vláken extrahovaných z listů ananasu, které jsou odpadem ananasové sklizně. Každá bunda z kolekce H&M CONSCIOUS EXCLUSIVE je vyrobena z přibližně 16 kg ananasových listů. Listy ananasu se shromažďují na Filipínách a tkanina se vyrábí ve Španělsku. Dále můžete okuzit i Orange Fiber, vlákna vyrobené z citrusové kůry získané během produkce džusů. Kůra je přeměněna na vhodnou, vysoce kvalitní látku, jež využívá vedlejší produkty a šetří přírodní zdroje. Blůza H&M CONSCIOUS EXCLUSIVE, jež je vyrobená z Orange Fiber obsahuje kolem 2,3 kg čerstvých pomerančových slupek. Pomerančové vlákno vyhrálo v roce 2015 cenu GLOBAL CHANGE AWARD, co je mezinárodní soutěž organizovaná asociací H&M Foundation. A v neposldní řadě zahrnuje materiál BLOOM Foam je pružná pěna vyrobená z biomasy řas, jejíž výrobní proces pomáhá vyčistit a obnovit životní prostředí. Vysoce výkonná pěna je použita v nové kolekci CONSCIOUS EXCLUSIVE v podrážkách bot. Z jednoho páru sandálů s pěnovou vložkou BLOOM se vrací 112,5 l čisté vody zpět do přírody. Řasy se sklízejí v Číně a v USA. Kuličky, které se pak používají k vytvoření podrážky, se vyrábějí v USA.   

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Aktuální číslo
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete znalost Zásad ochrany soukromí Burda – BURDA Praha bude s Vašimi údaji pracovat zejména k zasílání newsletteru, nabídek a novinek. Odhlásit se můžete kdykoliv.
* povinná pole