Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

To nejzajímavější z podzimního MBPFW 2019!

Text: redakce Marie Claire foto: MBPFW/13.9.2019
Letošní ročník podzimního Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku se coby symbol křehkých okamžiků, nevyřčených vzkazů a bolestných důkazů, že budoucnost módy se děje právě teď, všech přítomných ptal: přemýšlíme nad tím co nosíme a co chceme nosit?     

Zuzana Kubičková

Kolekce Zuzany Kubíčkové (která celou akci otevírala) byla jednou z nejvyzrálejších. Návrhářka se konečně oprostila od kletby zdánlivé představy ready-to-wear a vytvořila celek, který už i ve svém názvu nese termín couture. Silueta inspirovaná Diorovým New Lookem a klasickou dámskou krejčovinou představila vskutku delikátní podívanou. „Už dlouho mě lákala představa moci se zabývat tradičními prvky v dámské módě. Sako je zlatý hřeb krejčovského umu, protože za jeho tvorbou se krom jiného skrývá vysoká technická náročnost a řemeslná zručnost. Podle vypracování saka hned poznáte, s kým máte tu čest,“ říká Zuzana Kubíčková.  

THE BEST OF: Zuzana Kubíčková S/S 2020


La Formela 

Povědomý, přepracovaný, přesto originální celek čerpal inspiraci z nomádského způsobu života. Vysochané celky naředěné jednoduchými úplety s rezonujícími detaily důmyslného stylingu (řasená kůže, třásně, provazy a brýle) opět dokázaly, že tvorba kreativního dua kvalitou a relevancí dosáhlo evropské úrovně zralých návrhářů. Už jen dramaturgie přehlídky uváděla diváky do specifického univerza, které kolem sebe každý silný brand má. Jenže, ač by si to kolekce La Formely zasloužily, přízeň mezinárodních kupců zatím nemají, a to i přestože uznání zahraničními novinářů si již vydobyly. Jejich úsilí tím pádem dokazuje, že v momentě, kdy se čeští tvůrci přiblíží nastavené laťce, začne se módní průmysl otáčet za jinými hodnotami. Na soudobé standardy v kolekcích La Formely bohužel jen málo rezonuje kýžená vlna podprahového greenwashingu.  

THE BEST OF LA FORMELA S/S 2020

Dominika Kozáková 

I trend ošklivé módy  u nás doznívá v momentně, kdy se tvůrci ultimativního miláčka studentských studií, značky Vetements ohlížejí po japonské avantgardě minulého století a po trendu neoklasicistního šatníku. Dominika Kozáková však, jako jediná, inteligentním převracením kontextů vytváří dosud chybějící alternativu. Pomyslný klín jejích kreací se vyznává z pojmů, které v českém rigidním prostředí zatím zůstávají opomenuty, jako například genderless a dekonstrukce soudobého vnímání oděvu.  

THE BEST OF DOMINIKA KOZÁKOVÁ S/S 2020

ODIVI 

Udržitelnost naopak provokovala přísedící na přehlídce Ivy Burketové. Mezi řadu stoliček v pražské Invalidovně vpustila návrhářka nahé modely a modelky. Demonstrace marnotratnosti? Souhlasíme s názorem, že oděvní nadprodukce topí svět v textilním odpadu, ale pokud se návrhářka rozhodla pro tak radikální gesto, proč svou účast na akci, která nepřímo onu nadprodukci podporuje potvrzovala? Tato otázka zůstala neodpovězena. O naprosté eliminace všech edicí týdnů módy se přeci v globálu hovoří už dlouho... Manýristická přehlídka ale příjemně rozčeřila vody, leč rozporuplným způsobem.  

Liběna Rochová   

Věrná sama sobě a svému filosofickému pohledu na oděvní tvorbu představila Liběna Rochová dílo inspirované její osobní cestou po Japonsku. Menhirové bloky delikátních materiálů v mezích autorčiny dosavadní tvorby nepředstavují nic nového, ale zároveň ani nic okoukaného. 

LIBĚNA ROCHOVÁ S/S 2020

Pietro Filipi

Česká značka pod kreativním vedením Moniky Drápalové představila konzistentní celek inspirovaný mýtem o Narcisovy. „Tento nadčasový příběh o nebezpečí podlehnutí vlastní projekce je a bude vždy aktuální. Hledání povrchní krásy je reflexí na současný trend sebeprezentace a vytváření iluzí. Hlavním tématem je kontrast, typický pro životní styl na začátku nového desetiletí. Digitální kultura je na vzestupu, lidé tráví více času online, ale také se v nich probouzí silná touha po návratu k přírodě. Tuto dualitu jsme promítli i do volby barev,“ vysvětluje návrhářka. 

THE BEST OF PIETRO FILIPI S/S 2020

Aktuální číslo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete znalost Zásad ochrany soukromí Burda – BURDA Praha bude s Vašimi údaji pracovat zejména k zasílání newsletteru, nabídek a novinek. Odhlásit se můžete kdykoliv.
* povinná pole