Přejít k hlavnímu obsahu

Modelkám pod 18 let vstup zakázán. Nebo ne?  

Text: Tatiana Urbanová, Foto: Getty images/2.6.2019
Proč si luxusní brandy natolik oblíbily modelky pod 18 let, že se jich nechtějí vzdát? A kdo jim řekl sbohem?  

Když značka Gucci zakázala v roce 2017 pravé kožešiny, okamžitě ji následovaly další velmi vlivné módní domy, které se řídily jejím příkladem. Společnost Kering, která vlastní labely Gucci, Saint Laurent, Balenciaga a další, nyní oznámila zbrusu novou politiku, a to, že již nebude zaměstnávat modelky, kterým ještě nebylo 18 let – s platností od příštího roku. Jenže toho rozhodnutí již mezi ostatními fashion magnáty tolik populární není. Proč? 

“Jsme si stále více vědomi toho, jaký vliv máme na mladší generace prostřednictvím obrazů, které naše módní domy vytvářejí,” uvedla Marie-Claire Daveu ředitelka pro udržitelnost společnosti Kering. “Je naší zodpovědností zavést co nejlepší možné postupy.”  

Ačkoliv značky ví, jaký vliv mají na teenagery, Kering je na toto rozhodnutí, jak se zdá, sám. Ostatní módní konglomeráty se k němu neplánují přidat a budou dále zaměstnávat modelky od šestnácti let. Hlavním důvodem je údajně strach z toho, že propásnou nějakou nově vycházející hvězdu, jakou je nyní ku příkladu Kaia Gerber nebo Bella Hadid, které obě kráčely na mole již ve svých šestnácti letech. (Pozn. red.: To je nyní nejnižší povolený věk). Firmy jako LVHM (Louis Vuitton, Givenchy, DKNY, FendiKenzoCéline, Marc Jacobs, Sephora...), PVH Corp. (Calvin Klein, Tommy Hilfiger...) Capri Holdings (Versace, Michael Kors...) nebo Prada S.p.A. (Prada, Miu MiuChurch's...) argumentují tím, že v zábavním průmyslu je naprosto běžné, že mladí talentovaní lidé jsou často bookováni již velmi mladí, a v modelingu by to mělo být podobně.   

Sara Ziff, zakladatelka a výkonná ředitelka The Model Alliance, neziskové organizace, která zahájila mimo jiné i Respect program (právně závaznou dohodu o zavedení standardů bezpečnosti pro nezletilé modelky a modely) řekla BoF, že “mladí lidé čelí v tomto prostředí obrovskému kapitalistickému tlaku, který je na pomíjivý moment staví do centra dění.” Dodala také, že jsou ženy povzbuzovány k tomu, aby si zachovaly stejné míry v dospělosti jako měly v pubertě, a to vede k různým poruchám přijmu potravy.

Čtěte také:
Fenomén jménem Chiara Ferragni
Tyra Banks otevírá nový zábavní park, kde se stanete modelkou
„Musíme se změnit!“ Victoria ´s Secret chtějí skoncovat s kultovní show!

Aktuální číslo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete znalost Zásad ochrany soukromí Burda – BURDA Praha bude s Vašimi údaji pracovat zejména k zasílání newsletteru, nabídek a novinek. Odhlásit se můžete kdykoliv.
* povinná pole