Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

Mé nevěrné já...

Foto: Unsplash/18.8.2019
Mít vztah či jen aférku mimo stávající partnerství je zkušenost, která změní váš život k nepoznání. Ale opravdu ji nezbytně potřebujete k tomu, abyste poznala sama sebe?

Stála jsem v kuchyni a dívala se na hromadu špinavého nádobí. V hlavě se mi promítal nekonečný seznam toho, co všechno musím udělat. Byla jsem vyčerpaná a rozhodně si nepřipadala přitažlivá. V tu chvíli mi ale pípla zpráva od někoho, pro koho jsem byla i v té chvíli sexy... Podobné věty mi říkaly ženy, se kterými jsem mluvila o jejich nevěře. Na první pohled je nic nespojovalo. Byly mezi nimi elegantní dámy, které nikdy neřeknou sprosté slovo, manažerky zvládající obří projekty, nepřehlédnutelná punkerka s dredy a potetovanou většinou těla i obětavá matka vytvářející ty nejnadýchanější ovocné koláče. Všechny ale byly nevěrné, a co víc, žádná z nich by nechtěla vrátit čas před osudný okamžik, kdy se „to“ stalo. Ať už získaly jen pár orgasmů, nebo nového celoživotního partnera, všechny především lépe poznaly samy sebe. Je snad nevěra nějakou novou zkušeností, kterou potřebujeme k tomu, abychom pochopily, kým jsme a kam kráčíme? Anebo nevěrou přikrýváme své hlubší problémy, protože je v tu chvíli jednodušším „řešením“?

Chtějí poznat své já
Faktem je, že dopřát sama sobě náruč jiného muže (nebo také ženy), je dnes až neuvěřitelně snadné. Stačí pár kliknutí v jedné z mnoha (sexuálně) seznamovacích aplikací, a jestli si vystačíte s trochou vzrušení na dálku, klidně ho můžete prožít i během nudné pracovní porady nebo na dětském hřišti. Všudypřítomné technologie proměnily naše životy včetně těch nejintimnějších zákoutí. A nejen to. Sklízíme plody tvrdé práce generací žen před námi a jsme emancipovanější než kdy dřív. Manželství už pro nás neznamená existenční nutnost, ale jednu z mnoha možných životních variant nebo časově omezených epizod. Vlastní finanční příjem nám dal větší svobodu, stejně jako dostupná antikoncepce, jež oddělila sexuální potěšení od nutnosti plození. „Ženy konečně samy sebe osvobozují po letech utlačování a chtějí poznat svá různá já,“ řekla britské Marie Claire Louise Troen, brand director seznamovací aplikace Bumble, jejíž úspěch spočívá v tom, že právě ženy v ní dělají první krok a mají plnou kontrolu nad celým procesem. K marketingu této aplikace patří tvrzení, že nastal čas zbořit zastaralé normy.

Celý článek si přečtěte v zářijové Marie Claire, kterou najdete právě teď na stáncích.

Čtěte také:
Internetová nevěra: Kde začíná?
Nahlédněte druhým lidem do ložnice
Panenství je sociální konstrukt

Aktuální číslo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete znalost Zásad ochrany soukromí Burda – BURDA Praha bude s Vašimi údaji pracovat zejména k zasílání newsletteru, nabídek a novinek. Odhlásit se můžete kdykoliv.
* povinná pole