Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

MBPFW: Víme na co se můžete těšit!

Text: Tatiana Urbanová, Foto: Tereza Krenova/30.7.2019
Nejvíce návrhářů, nejdelší molo, přehlídkový blok věnovaný udržitelné módě a nové kategorie vstupenek – to jsou novinky podzimní edice Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku (MBPFW). 

Tento týden začal předprodej vstupenek na zářijový Mercedes-Benz Prague Fashion Week. Edici SS20, která proběhne od 30. srpna do 6. září a představí vize módních návrhářů na sezónu jaro/léto 2020, charakterizuje hned několik „nej“. Svou tvorbu totiž představí dosud rekordní počet návrhářů a značek (21) a také zatím nejvyšší počet vysokých škol oděvního designu (4). Přehlídkový program zahájí v pátek 30. srpna a skončí ve středu 4. září a bude tedy o dva dny delší než v předchozích edicích MBPFW. Jedno „nej“ se týká také přehlídkového mola, které bude za celou historii pražského týdne módy nejdelší. „V České republice jsme partnery Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku už sedmým rokem a velmi nás těší, že událost samotná i zájem návrhářů a veřejnosti o ní roste,“ říká Wolfgang Bremm, ředitel Mercedes-Benz Cars ČR.

Největší programovou novinkou, kterou organizační tým přichystal na září, je uvedení přehlídkového bloku zaměřeného na udržitelnou módu. „Reagujeme jak na poptávku návrhářů, tak na vzrůstající zájem zákazníků o etickou módu. V září poprvé uvedeme přehlídkový blok s podtitulem Sustainable fashion, který se stane pravidelnou součástí programu,“ vysvětluje ředitel MBFPW Lukáš Loskot. První „zelený“ blok naplní návrhářka Iva Burkertová se svou značkou ODIVI a návrhář Adam Kost, jehož show se uskuteční s podporou časopisu Elle.

„Sezónu od sezóny zaznamenáváme pokrok v tom, že se designéři soustředí nejen na kolekci, ale také na způsob, jak ji předvést. Čekají nás jak atypické formáty prezentace, tak vlastní lokace,“ říká Lukáš Loskot. Pro svůj originální způsob se rozhodli Jan Černý a Zuzana Kubíčková, u nichž se to již stává tradicí, dále také Dominika Kozáková, návrhářské duo LAFORMELA, Zoltán Tóth a oděvní designérka a profesorka pražské UMPRUM Liběna Rochová, která svou kolekci na MBPFW uvede vůbec poprvé.

Prezentace Zuzany Kubíčkové bude spojena se zahajovacím večerem Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku v pátek 30. srpna a proběhne v kapli karlínské Invalidovny.

Jan Černý vzhledem ke své probíhající stáži v módním domě Louis Vuitton, kde tento mladý designér pracuje v týmu kreativního ředitele pánského oddělení Virgila Abloha, netvoří novou kolekci. Místo toho se rozhodl uspořádat party v klubu swim inspirovanou pařížskými večírky v malých, skoro domácích klubech. Během večera zazní sety DJs, ale také hudební performance nastupující generace domácí hudební scény. „Chci dát prostor talentovaným hudebníkům, kteří zatím neměli možnost se prosadit,“ říká Černý. Na místě konání (klub swim ve Štěpánské ulici) bude Jan

Souvenir Shop, v němž bude v prodeji exkluzivní a velmi limitovaný set oblečení a doplňků značky JAN vytvořený pro tento večer.

Také Dominika Kozáková se rozhodla uspořádat party v klubu swim. V jejím případě bude součástí večírku i představení nové kolekce.

Antonín Soukup a Miroslava Kohutiarová alias LAFORMELA se pro realizaci své show spojili se značkou gloTM a své příznivce zavedou do pražského Kongresového centra. LAFORMELA bude mít také vlastní casting modelů a modelek.

Zoltán Tóth, který se na MBPFW vrací po stáži u antverpské značky Ann Demeulemeester, se spojil se značkou Ligne Roset a na své přehlídce spolupracuje s Pražskou komorní filharmonií (více podrobností bude následovat v samostatné tiskové zprávě).

Přehlídka Liběny Rochové podpořená značkou Nespresso bude komorní a proběhne v japonské pop-up restauraci MIRU umístěné na střešní terase hotelu Four Seasons.

Organizační změnou projde s letošní podzimní edicí také prodej vstupenek. Vstupenky na stání na celý přehlídkový program nově nahradí vstupenky k sezení na jednotlivé přehlídkové bloky. Jedna taková vstupenka bude stát 500 Kč. Nadále budou k dostání také VIP vstupenky na kompletní program, ty budou v prodeji za 12 000 Kč.

Předprodej vstupenek na edici MBPFW jaro/léto 2020 byl zahájen 22. července v síti GoOut.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Aktuální číslo
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete znalost Zásad ochrany soukromí Burda – BURDA Praha bude s Vašimi údaji pracovat zejména k zasílání newsletteru, nabídek a novinek. Odhlásit se můžete kdykoliv.
* povinná pole