Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

L’Oréal už nebude používat u svých produktů rasistická slova jako “bílý” nebo "bělící"

Text: Tatiana Urbanová, Foto: Unsplash/1.7.2020
Kosmetický magnát tak reaguje na celosvětové protirasistické protesty a další společnosti ho následují.  

George Floyd možná zemřel 25. května, ale jeho odkaz žije dál. Protesty adresující rasové nerovnosti stále plní ulice velkých měst a na toto téma reagují “obyčejní” lidé, celebrity i firmy. L’Oréal, největší kosmetická společnost na světě, se na toto konto rozhodla přestat používat u svých produktů slova jako “bílý”, “bělící” nebo “světlý”.  

Oznámení tohoto francouzského gigantu přišlo minulý týden a přichází po vlně kritiky ze sociálních médií týkající se produktů na zesvětlování pokožky, které se převážně užívají v Asii a v Karibiku, kde je světlá pleť považována za žádoucí.  

Společnost L’Oréal chce možná tímto krokem zabránit podobné situaci jako v roce 2017, kdy po vyhazovu transgender modelky Munroe Bergdorf, čelila značka vlně kritiky. A sama Bergdorf obviňovala společnost ze systematického rasismu a z pokrytectví. V té době L’Oréal tvrdil, že jsou její slova v rozporu s hodnotami značky. Nová prezidentka společnosti Delphine Viguier se později za celou situaci zpětně omluvila.  

L’Oréal není jedinou společností, která na základě protirasistických protestů mění svůj image i skladbu produktů. Například firma Johnson & Johnson zašla ještě dál. Byla kritizována za svou bělící řadu “Fair and Lovely (“Světlá a Hezká”) a nyní ji přestane prodávat zcela.  

Čtěte také: #BLACKLIVESMATTER: Proč v dnešním světě stále existuje rasismus?

Aktuální číslo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
MarieClaire logo
Close dialog icon

přejít na web

Odebírejte náš NEWSLETTER

Váš e-mail

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete, že jste se seznámili se Zásadami ochrany soukromí Burda International CZ s.r.o.

Na váš e-mail jsme odeslali odkaz pro potvrzení odběru novinek.

Reklama