Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

KRONIKA POMOCI: Jak bojují módní značky s epidemií COVID-19

text: jan boublík, foto: unsplash/22.6.2020
Na módní průmysl je někdy pohlíženo jako na ten „špinavý“. Krize však změnila nastavení nejen jednotlivců, ale i některých komunit a společností. Proto se podnikatelé spojili v solidární vlně, která pomohla módě očistit jméno.

H&M
COVID-19 Solidarity Response Fund se stal v průběhu propuknutí pandemie první veřejnou sbírkou svého druhu. Vznikla za účelem získání finančních prostředků na podporu výzkumu vakcín, testů a léčby, ale i za účelem zajištění potřebných zásob lékařským pracovníkům. V polovině března přispěchala tomuto fondu na pomoc i nezisková nadace H&M Foundation v podobě finančního daru 500 000 dolarů. Švédský oděvní gigant také poskytl veškerou svou infrastrukturu Evropské unii, aby napomohli produkci zdravotnického vybavení.

Louis Vuitton
Louis Vuitton zas začal vyrábět zdravotnické oblečení ve svém oděvním ateliéru na pařížské třídě Rue du Pont Neuf, kde má tato značka sídlo a kde vznikají její ready-to-wear kolekce. Vyrobené oblečení pomohlo zdravotníkům v šesti pařížských nemocnicích sítě „Assistance Publique – Hôpitaux de Paris“, také známé jako AP-HP (regionální nemocnice pro oblast Paříže a okolí), kteří se v první linii starali o pacienty s Covid-19. Od poloviny dubna se navíc dvacítka dobrovolníků věnuje šití tisíců kusů zdravotnického oblečení pro AP-HP. Zdravotnické oblečení se vyrábí z homologovaných textilií a ve schválených střizích a vzorech.

Prada
Poté, co na začátku pandemie rychle přispěla na pořízení hned několika zdravotnických přístrojů milánských jednotek intenzivní péče, se značka od středy 18. března zavázala vyrobit a distribuovat 80 000 ochranných overalů a 110 000 roušek, které na základě prosby toskánského regionu předala pracovníkům ve zdravotnictví. Dále pak podpořila projekt PROTEGGIMI, který probíhá v milánské výzkumné nemocnici San Raffaele a jehož koordinátorem je významný italský profesor a lékař Andrea Salonia (ředitel Výzkumného ústavu urologie San Raffaele a přednášející na Univerzitě Vita-Salute San Raffaele). Jeho cílem je vysvětlit nepoměr dopadů Covidu-19 na muže a ženy a posbírat evropská epidemiologická data k tomuto onemocnění k oběma pohlavím. Do projektu se v průběhu pandemie zapojila i řada dalších výzkumných skupin. Společnost Prada Group se pak tento osvícený projekt rozhodla štědře podpořit – v souladu se svým závazkem, že bude zkoumat roli vědy v současné společnosti. Iniciativa navazuje na projekt Human doctors, warrior patients, během něhož se Prada Group spolu s nadací Gianniho Bonadonny zapojila do inovativního výzkumu a vývoje léčby onkologických onemocnění.

Celý článek si přečtete v letním dvojčísle Marie Claire, které najdete právě teď na stáncích nebo si ho můžete objednat na našem webu. Doprava zdarma!

Aktuální číslo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
MarieClaire logo
Close dialog icon

přejít na web

Odebírejte náš NEWSLETTER

Váš e-mail

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete, že jste se seznámili se Zásadami ochrany soukromí Burda International CZ s.r.o.

Na váš e-mail jsme odeslali odkaz pro potvrzení odběru novinek.

Reklama