Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

7 návyků, díky kterým ničíte svůj beauty sleep

Bára Cihlová/26.12.2019
Je to jednoduchá rovnice. Pokud v noci špatně spíte, nemůžete čekat, že se ráno probudíte čilá a svěží, s energií zdolávat všechny překážky, které vám přijdou do cesty. Mnohem spíš budete podrážděná a mrzutá, a to je vážně špatný start do nového dne.   

Jak se tedy únavě, špatné náladě a kruhům pod očima vyhnout? Třeba tím, že se vyvarujete špatných návyků spojených se spánkem. Tady je těch sedm nejhorších:

1. Nepravidelnost

Kdo říká, že večerka platí jen pro malé děti, ten se plete. Nepravidelnost je pro kvalitní spánek tím největším nepřítelem. Většina lidí potřebuje spát kolem 8 hodin denně a nedostatek spánku nebo naopak jeho nadbytek může zapříčinit snížení energie a neschopnost se soustředit přes den. Snažte se proto dodržovat pravidelný biorytmus, choďte spát a vstávejte každý den přibližně ve stejný čas. Pokud si rádi o víkendu přispíte, dopřejte si maximálně o hodinku navíc a snažte se tento režim dodržovat. Uvidíte, že si zpříjemníte nejen spánek, ale i vstávání. 

2. Dlouhé ponocování

Věděli jste, že čím později jdete spát, tím větší je pravděpodobnost, že vás budou v noci trápit noční můry? Výzkumy podle vědců potvrzují, že se zlé sny zdají o poznání častěji těm, kteří ponocují, než těm, kteří chodí spát se slepicemi. Dlouhé ponocování navíc vede k usínání přes den, což zase vede ke snížení vaší produktivity a pozornosti. Suma sumárum, dlouhému ponocování je lepší se vyhnout.

3. Alkohol, kofein a těžká jídla před spaním

Kvalitní spánek a alkohol zkrátka nejdou dohromady. Po pivu nebo vínu možná prospíte celou noc jako špalek, ale takový spánek vám na energii zrovna nepřidá. Stejně tak byste se před spaním měla vyhnout kávě a nápojům, které obsahují kofein. Ten totiž zase blokuje účinky adenosinu, látky, která v mozku vyvolává pocit ospalosti. 

4. Příliš světla, tepla a nedostatek čerstvého vzduchu v ložnici

Pokud nerada spíte při otevřeném okně, těsně před spaním v ložnici pořádně vyvětrejte. Ve vydýchaném prostředí se vám bude hůř usínat a navíc se během noci snadno vzbudíte. Tím, že otevřete okno, snížíte teplotu v ložnici o několik stupňů a usínání vám půjde samo. Kromě toho se snažte ložnici zatemnit, aby vás světlo nebudilo. Uvidíte, že černé stahovací rolety udělají s vaším nočním odpočinkem zázraky. 

5. Nedostatek pohybu přes den

Díky tělesné aktivitě přes den si zkrátíte čas, který trávíte usínáním, v průměru až o dvanáct minut. Celkovou dobu spánku tím naopak prodloužíte skoro o tři čtvrtě hodiny. Takže pokud se vám v noci hůř usíná, možná, že se jen přes den málo hýbete. Odborníci však doporučují vyhnout se náročnému sportování nejdéle dvě hodiny před ulehnutím do postele. 

6. Špatná volba matrace

Kvalitní matrace je základ pořádného spánku. Budíte se ráno celá rozlámaná? Pak je na čase matraci vyměnit. Vyberte si takovou, která vám bude 100% pohodlná a ideálně takovou, na kterou vám výrobce poskytne záruku vrácení peněz v případě, že nebudete s matrací spokojená. To samé platí i o polštářích a přikrývkách. Pořiďte si povlečení z příjemného materiálu, ve kterém se vám bude spát jako v bavlnce.

7. Moderní technologie

Stojíte o kvalitní spánek? Pak se pokud možno vyhněte moderní technologii v ložnici. Světlo z obrazovky vaší televize, notebooku nebo mobilu stimuluje mozek, takže místo abyste mu vyslala signál, že se brzy chystáte do říše zaslíbené, svoje tělo tím naopak nabudíte a s usínáním budete mít potíž. Stejně tak může být problém i s blikajícím budíkem, který vás může v noci rušit. Vyzrajete na něj, pokud před display naaranžujete třeba knížku, která bude světlo blokovat. Vy tak můžete nerušeně prospat celou noc.

TIPY NA JEŠTĚ LEPŠÍ USÍNÁNÍ

• Dopřejte svému tělu čas, aby se na spánek připravilo. Dejte si dlouhou horkou koupel, při které zapomenete na veškerý stres a naladíte se na pohodovou vlnu. 

• Ke zklidnění vám pomůžou i speciální esenciální oleje a relaxační vůně, které mají blahodárný účinek na klidné spaní. Skvělá je například levandule, kterou si můžete položit na noční stolek nebo pod polštář.

• Pochutnejte si před spaním na teplém mléce s medem. Mléko obsahuje tryptofan, což je aminokyselina s lehce sedativními účinky. Med naopak neutralizuje kyseliny, které by mohly účinky tryptofanu snížit.

• A pokud vás trápí úkoly, které vás následující den čekají, na nic nečekejte a všechno si zapiště. Spát tak půjdete s čistou hlavou a ráno navíc na nic nezapomenete. 

Aktuální číslo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
MarieClaire logo
Close dialog icon

přejít na web

Odebírejte náš NEWSLETTER

Váš e-mail

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete, že jste se seznámili se Zásadami ochrany soukromí Burda International CZ s.r.o.

Na váš e-mail jsme odeslali odkaz pro potvrzení odběru novinek.

Reklama