Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

KRÁSA UDRŽITELNÁ: Které kosmetické značky užívat, když chcete ulevit planetě?

Text: Kristýna Schafferová, Foto: Getty images/25.4.2020
Kosmetika není jen o obsahu, ale také o dopadech. A to, co negativně ovlivní přírodu, dříve či později dožene i nás... Které značky přijaly za své produkty zodpovědnost!

Za oceány bez plastů
Znečištění plasty v mořích a oceánech je bezesporu největší krizí současné doby. Každou minutu je vyprázdněn jeden odpadní vůz plný plastového obalového materiálu do mořských vod a dokonce se odhaduje, že bude v roce 2050 v oceánech více plastů než ryb! Na aktuální situaci reaguje značka vlasové kosmetiky Kevin.Murphy, která spustila akci OWP (Ocean Waste Plastic). O co jde? Společnost ve spolupráci se svou neziskovou radou The Heart of Kevin.Murphy začala vyrábět obaly produktů ze stoprocentního odpadního plastu vytaženého z oceánu. Tím značka Kevin.Murphy přispívá k odstranění 260 tun oceánského odpadu ročně, což se rovná více než 14 milionům plastových lahví na vodu.

Rostlinné obaly
Společnost L’Oréal spojila síly s firmou BillerudKorsnäs a společně vytvořili vůbec první lahvičku z rostlinných vláken získaných z obnovitelných zdrojů. L’Oréal má jasný cíl, a to začít vyrábět obaly z recyklovatelných materiálů biologického původu. Nová lahvička přitom musí vyhovět stejně náročným standardům a požadavkům na kvalitu a spokojenost spotřebitelů jako její předchůdkyně. „Rostlinné flakony“ by se na trhu měly objevit už roce 2021 a mezi prvními se jimi pochlubí značky La Roche-Posay a Kiehl’s.

Udržitelný luxus
Dávno jsou pryč doby, kdy nám stačil jediný krém pro celou rodinu. Naše koupelny jsou plné nejrůznějších produktů, kterých se nechceme a vlastně ani nemusíme vzdát. I když... Za své nákupní chování bychom měli převzít odpovědnost a uvědomit si, že vyšší spotřebou zásobujeme svět zbytečnými, často plastovými materiály. Značky Lancôme a Yves Saint Laurent se proto rozhodly vyrábět své ikonické produkty ve znovuplnitelných obalech. Po vypotřebování krému nám luxusní flakony zůstanou a my do nich jen dokoupíme náhradní kapsle. A za nižší cenu! Mohlo by se zdát, že se o udržitelnost zajímá jen pečující kosmetika. Značka Hermès ale všechny pochyby vyvrací, a to díky rtěnce Rouge d’Hermès ve znovu-plnitelném obalu.

Celý článek si přečtete v květnové Marie Claire, kterou najdete právě teď na stáncích nebo si ji můžete objednat na našem webu z bezpečí domova a pošleme vám ji až ke dveřím. Doprava zdarma!   

Čtěte také: Kosmetické produkty na které přísahají celebrity po celém světě

Aktuální číslo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
MarieClaire logo
Close dialog icon

přejít na web

Odebírejte náš NEWSLETTER

Váš e-mail

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete, že jste se seznámili se Zásadami ochrany soukromí Burda International CZ s.r.o.

Na váš e-mail jsme odeslali odkaz pro potvrzení odběru novinek.

Reklama