Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

Kdo je nejvíc LGBT-friendly zaměstnavatel?

Text: Ludmila Hamplová, Foto: Unsplash/28.6.2019
Začít s rovností je jednoduché, vzkazují firmy, které si odnesly ocenění za svůj vstřícný přístup k LGBT diverzitě.

I v Česku působí společnosti, které se aktivně zasazují o LGBT rovnost na pracovišti. Ukázal to letošní ročník konference Pride Business Forum, který proběhl 21. června v pražském hotelu Hilton Prague Old Town. Celá akce proběhla pod názvem „Rovné podmínky na pracovišti: je to jednodušší, než si myslíte“ a ukázala konkrétní příklady zavádění principů rovnosti – od narovnání zaměstnaneckých benefitů, po změny ve strategii diverzity a inkluze až po komunikaci aktivit firem směrem k široké veřejnosti. „Chceme zvýšit povědomí, jak důležitá je diverzita pro to, aby firma byla úspěšná. Jsem totiž přesvědčen, že lidé pracují efektivněji jedině v prostředí, kde se cítí respektovaní a oceňovaní,“ říká Christian Schwenke, předseda iniciativy Pride Business Forum. A dodává: „Přitom je velmi jednoduché, jak firmy mohou začít s rovností na pracovišti. Stačí například malá změna interních předpisů a pro LGBT lidi to je velká změna, které si velmi váží.

Letos se na Pride Business Foru podruhé udělovaly ceny LGBT Friendly Employer, které oceňují, motivují a zviditelňují zaměstnavatele, kteří zavádějí opatření směřující k lepší inkluzi LGBT zaměstnanců/kyň v Česku. Šampiónem se z tohoto ohledu stala společnost Vodafone, která byla oceněna mimo jiné za to, že se aktivně i finančně zapojuje do podpory neziskových projektů ve prospěch gayů a leseb i mimo firmu a současně myslí na to, že mezi jejími zaměstnanci jsou také LGBT lidé. „Velmi si vážíme tohoto ocenění, které je pro nás důkazem, že jdeme správnou cestou a děláme věci, které dávají smysl. Téma LGBT+ je už několik let součástí strategie Diverzity a jsme hrdí na řadu interních a externích aktivit. Od rovných benefitů pro LGBT komunitu tam, kde na ně legislativa zapomíná, přes několikaletou podporu a spolupráci s poradnou sbarvouven.cz po nedávné zapojení do kampaně Jsme fér, kdy se do podpisové akce zapojili nejen naši zaměstnanci, ale i zákazníci. Kolegové oceňují otevřené prostředí a aktivní zapojení nejvyššího vedení,“ říká Jana Vychroňová, HR manažerka, Vodafone.

Na druhém místě se umístila společnost Accenture, která se snaží vytvářet prostředí přátelské k LGBT lidem. Například většina českého vedení je Accenture je oficiálně interně registrovaná jako tzv. LGBT Allies a svoji podporu LGBT inkluze vyjadřují i používáním duhových šňůrek u svých vstupních karet. „Máme radost z ocenění naší snahy udělat z Accenture místo, kam se nejen LGBT zaměstnanci budou každé ráno těšit. Oceňujeme podporu našeho lokálního i globálního vedení, kteří z inkluze LGBT komunity udělalo jednu ze svých priorit. Jsme hrdí na to, že více než 12 % zaměstnanců se hlásí k členství či otevřeně podporuje naši komunitu. Rádi sdílíme s ostatními firmami naše zkušenosti, například to, jak efektivně narovnávat podmínky pro LGBT osoby na pracovišti,“ popsal svou zkušenost a přístup firmy Alan Neradný, vedoucí skupiny Pride at Accenture Network.

Jako třetí byla oceněna společnost ExxonMobil. Ta v loňském roce zavedla zavést „transgender guidelines”, určené přímo pro osoby podstupující změnu pohlaví. Firma podporuje stejnými benefity všechny zaměstnance a zohledňuje také potřeby LGBT skupiny, což ukazuje, že myslí na potřeby svých lidí bez ohledu na jejich sexuální orientaci. „Ocenění v rámci LGBT Friendly Employer, které jsme letos opět získali, si velmi vážíme. Inkluze a respekt vůči minoritám jsou nedílnou součástí naší firemní kultury. Veškerá práce a úsilí, které vkládáme do vzdělávání, osvěty a inkluze obecně se nám vrací ve formě přátelského pracovního prostředí, kde každý je vítán bez rozdílu a může být sám sebou a fungovat ve svém plném potenciálu,“ dodal Filip Rotgeri, EAME Packaging and Product Change Manager.

Skokanem roku se pak stala společnost innogy, která mimo jiné spustila zaměstnaneckou skupinu all innogy LGBT platform a také řesila, jak nastavit firemní benefity i pro LGBT zaměstnance. „Na tématu

diverzity a inkluze pracujeme v innogy již dlouho, ale tématu LGBT se věnujeme teprve poslední dva roky. Speciální cena je pro nás potvrzením toho, že v oblasti LGBT jsme na správné cestě. Zároveň je to povzbuzení do další práce v celé oblasti diverzity. Tu vnímáme jako nastavování rovných podmínek a šancí pro všechny naše zaměstnance i jako princip profesionality vůči našim zákazníkům,“ shrnula Erika Vorlová, ředitelka HR, innogy.

Čtěte také:
LGBT nestačí, je tu LGBTQIAPK. Jak se v tom vyznat?
Být transgender už není duševní nemoc. Oficiálně.
Gucci vydal zprávu o genderové proměnlivosti v Generaci Z

Aktuální číslo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete znalost Zásad ochrany soukromí Burda – BURDA Praha bude s Vašimi údaji pracovat zejména k zasílání newsletteru, nabídek a novinek. Odhlásit se můžete kdykoliv.
* povinná pole