Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

Kde se bude konat jarní MBPFW? No přece v klášteře!

Text: Tatiana Urbanová, Foto: Archiv/15.12.2019
Mercedes-Benz Prague Fashion Week FW20 se uskuteční od 13. do 20. března 2020 v areálu kláštera sv. Gabriela v Holečkově ulici na pražském Smíchově.

MBPFW se v posledních šesti letech, které jsou s tvůrčím působením Lukáše Loskota spojené, snaží revitalizovat a kultivovat význačné pražské lokace. Stalo se tak již tradicí, že se módní přehlídky fashion weeku odehrávají pokaždé na odlišných, někdy i nečekaných místech. Lokace většinou nejsou prvoplánově spojované s módou a často se jedná o místa, kam by se veřejnost jinak nedostala. „Naší snahou je zavést návštěvníky do významných pražských budov a lokalit, které v minulosti ztratily svůj původní význam a účel,“ říká ředitel MBPFW Lukáš Loskot. Přehlídka se tak odehrála například v barokním komplexu Clam-Gallasova paláce, kde sídlil Archiv hlavního města Prahy, v zásobovacích garážích a technickém zázemí OD Kotva nebo ve veřejnosti uzavřených prostorách karlínské Invalidovny. „Na březnové vydání MBPFW se nám podařilo získat díky spolupráci s Českou poštou další unikátní lokaci, je jí areál kláštera sv. Gabriela v sousedství zahrady Kinských v Holečkově ulici,“ dodává Lukáš Loskot.

Smíchovský areál kláštera sv. Gabriela vystavěný v letech 1888–1891 v novorománském slohu dosud sloužil jako muzeum České pošty a depozitář muzea. V současné době se připravuje prodej areálu. Česká pošta již neměla pro areál využití, proto se jej rozhodla nabídnout k odkupu potenciálním zájemcům. Bývalý řeholní dům benediktinek a umělecká výzdoba areálu konventu představují unikátní památku, která je pro akci Mercedes-Benz Prague Fashion Week FW20 důstojným prostorem, do nějž bude prezentace oděvních designérů zcela přirozeně zasazena.

„Mercedes-Bez Prague Fashion Week představuje Prahu jako atraktivní destinaci pro módní publikum. Akci se pravidelně daří přitáhnout pozornost mezinárodních médií, a zviditelnit tak Prahu jako centrum kreativity atraktivní zejména pro kulturně založené publikum. Prostřednictvím doprovodného programu se akce zúčastňují galerie, concept story a kavárny v jednotlivých městských částech, a za to si MBPFW podporu města zaslouží,“ říká Hana Třeštíková, radní hlavního města Prahy.

Předprodej vstupenek na přehlídkovou část módního týdne bude zahájen počátkem února 2020 na portálu GoOut.

Aktuální číslo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete znalost Zásad ochrany soukromí Burda – BURDA Praha bude s Vašimi údaji pracovat zejména k zasílání newsletteru, nabídek a novinek. Odhlásit se můžete kdykoliv.
* povinná pole