Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

Jsme posedlí retrem?

Text: Anna Nosková, Foto: Unsplash/21.5.2019
Víte, co je v módě? Správná odpověď zní, že vše. Umělé kožichy z 60. let, zvonáče ze 70. let, devadesátkové mrkváče či kožená bunda, jakou nosil James Dean. 

Už několik let žijeme módní revoluci. Naše éra se nedá definovat jedním uniformním trendem, jako to bylo u dekád předchozích, kdy třeba v 80. letech všichni museli mít trvalou a „plísňáče“. Můžete nosit cokoliv a odkazovat svým oděvem hluboko do minulosti – klidně na středověk, jak to s oblibou činí například americký návrhář Rick Owens.

Od společenského manifestu k vyjádření osobnosti
Z módy let minulých si dnes vybíráme to, co se nám nejvíc líbí, a tyto prvky si romantizujeme. Někdy při tom zapomínáme, že retro tendence, které si s oblibou dnes podle nálady oblékáme a do jejichž podoby se stylizujeme, byly ve své době důležitým společenským fenoménem. Slavný „New Look“ od Christiana Diora byl přelomový nejen kvůli výrazné siluetě. V chudých poválečných 50. letech minulého století, kdy byly potraviny a látky pořád na příděl, znamenala bohatá, nabíraná sukně společenský šok. Dior touto kreací chtěl říci, že musíme skoncovat s chudobou a odříkáním a vydat se vstříc hojnosti. „Malé černé“, jež navrhla Coco Chanel, měly zase okamžitý úspěch, protože už nebylo třeba demonstrovat výši svého majetku. Ten se dával najevo nabíranými volány, krajkou a přezdobenými klobouky.

Celý článek si přečtěte v červnové Marie Claire, kterou teď najdete na stáncích. 

Čtěte také:
8 Beauty pravidel, kterými se řídila Lady Diana
MÓDA VS. UMĚNÍ: Kde berou návrháři inspiraci?
Způsobují vaše džíny ekologickou katastrofu?

Aktuální číslo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete znalost Zásad ochrany soukromí Burda – BURDA Praha bude s Vašimi údaji pracovat zejména k zasílání newsletteru, nabídek a novinek. Odhlásit se můžete kdykoliv.
* povinná pole