Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

Jediná spolehlivá cesta za vysněnou postavou. Která to je?

Text: Kristýna Schafferová, Foto: Unsplash/15.2.2019
Denně čteme o dietách, díky kterým zaručeně a rychle shodíme přebytečná kila. Kdo je vyzkoušel ví, že tak úplně nefungují. Tajemství hubnutí je totiž prosté a nejde obejít - jíst zdravě a hýbat se. Bez toho to nejde.

Logicky tak úspěšná cesta začíná v samotném obchodě, kde se musíte vyznat v džungli etiket a reklamních nástrah. Obchod s potravinami může být skličujícím úkolem jednoduše proto, že existuje tolik možností. Hlavní nutriční specialistka a majitelka studia Prima Hubnutí Klára Kvapilová pro vás sestavila sedmero zdravého nakupování: “Pokud víte, jaké informace o výživě hledat, jednodušeji se vyhnete zbytečným nasyceným tukům, přidané soli a přidanému cukru. Nejdůležitější a nejspolehlivější informace na štítku pak najdete v tabulce s fakty o výživě a výpisu složení,” dodává Klára Kvapilová.

Sedmero zdravého nakupování:

1. Plánujte dopředu
Ještě, než se vypravíte do obchodu sepište si seznam věcí, které chcete koupit. Nejen, že vám v košíku nepřibydou zbytečnosti (většinou dost nezdravé), ušetříte čas vracením se do supermarketu pro zapomenuté položky.

2. Nebuďte hladoví
Když máte hlad, váš mozek vám v přeplněném obchodě vysílá signály “kup tohle i tohle. Pro jistotu. Vždyť hladovíme!”. Horší je, že se nezaměří na jablka a banány, ale na potraviny s vysokou energetickou hodnotu (protože ta mu v tu chvíli chybí) a tou je cukr.

3. Klaďte důraz na kvalitu
Vaše tělo je to nejcennější, co máte. Aby správně fungovalo, potřebuje kvalitní palivo. A tím nejsou průmyslově zpracované potraviny, které obsahují velké množství soli a cukru. Stále tedy platí staré dobré doporučení: jezte ovoce a zeleninu!

4. Pokud můžete, volte BIO potraviny
Maso, ryby i mléčné výrobky z BIO kvalitě se vyznačují znatelně lepší chutí a také životností. Ohledně mléčných výrobků se zaměřte na bílé neslazené jogurty, cottage, lučinu, mozzarellu a kefíry.

5. Najděte koutek se zdravými potravinami
Každý supermarket má v dnešní době sekci exotických potravin. Zkuste ochutnat např. Tapiokové perly/mouku, quinou nebo třeba jáhly.

6. Tyto potraviny zařaďte na “black list”
Každý to o nich ví, ale neuškodí si je připomenout. Snažte se nekupovat sladkosti, limonády, bílé pečivo, slané výrobky, výrobky v krabici a konzervě.

7. Čtěte etikety
Pokud kupujete balený výrobek, prostudujte si jeho etiketu. Zaměřte se na první 3 složky, kterých je v potravině nejvíce. První pozice vám hodně napoví, co v daném jídle opravdu je. Pokud je to cukr či sůl, je lepší výrobek vrátit zpátky do regálu. Pamatujte také, že čím více ingrediencí, tím více aditiv (toxinů). Aditiva jsou v potravinářství silně diskutabilní problematikou. Čím méně jich budeme konzumovat, tím lépe. Malé doporučení - snažte se vyhýbat potravinám s více než 5 ingrediencemi.

Držíme palce, ať se lepší jídlo a pohyb stanou milovanou součástí vašeho života a diety z něho naopak vymizí.

Čtěte také:
Chcete problémy? Vyzkoušejte keto dietu!
Máte jíst lepek?
Je vaším novoročním předsevzetím zhubnout? Takhle se vám to konečně povede

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Aktuální číslo
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete znalost Zásad ochrany soukromí Burda – BURDA Praha bude s Vašimi údaji pracovat zejména k zasílání newsletteru, nabídek a novinek. Odhlásit se můžete kdykoliv.
* povinná pole