Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

Je nové Gucci Gretou Thunberg módy?

text: Jan Boublík foto: Getty images/24.11.2019
Tradiční florentská značka přichází s revolučním prohlášením. Stává se takzvaně „carbon neutral“.   

Jedna z nejsouhrnnějších tiskových zpráv přišla od komunikačního oddělení hlavního tahouna konglomerátu Kering na začátku září. Je plná dat a příslibů. Už jen její začátek zní rezolutně: Gucci odmítá uhlík! Aniž by na to v minulosti značka kladla důraz, přichází s bilancí a ohromuje čísly. Lze tento krok chápat jako radikální změnu v ústředí luxusních značek?

Nedávné vystoupení mladé aktivistky Grety Thunberg na ekologickém summitu v OSN bylo plné konkrétních údajů týkajících se vypuštěných tun CO2 v ovzduší. Se svým výpočtem přichází i Gucci. V minulém roce značka „ušetřila“ celkových 440 125 tun CO2. Jejich projekt EP&L (Environmental Profit and Loss, tedy zisky a ztráty na úkor životního prostředí), který řídí mateřská společnost Kering, má odnynějška kontrolovat nejen procesy uvnitř značky, ale také aktivity dodavatelů. V rámci desetileté strategie orientované na udržitelnost, jež započala před čtyřmi lety, se pak má EP&L zaměřit na snížení uhlíkové stopy o devadesát procent. Carbon neutral (tedy uhlíkově neutrální) je dle dostupných údajů značka už dnes. Co to ale znamená? Uhlík, jejž společnost vyprodukuje, vyváží uhlíkem, který odstraní. Odborníci se shodují, že pro tak velký podnik je podobný příslib obřím závazkem, ne však nemožnou misí. Gucci tak jasně předesílá změnu nejen ve vlastních studiích, ale i v celém segmentu luxusního zboží.

„Nová éra korporátní odpovědnosti je před námi. V ohledech zmírnění dopadů naší výroby na životní prostředí musíme být stále pilnější. Gucci bude i nadále usilovně pracovat na omezení uhlíkové stopy. Současně také vyvíjíme plán, jak investovat do inovací, které se stanou hnací silou udržitelnosti. Jsem pro průmyslovou změnu na všech úrovních,“ dodává Marco Bizzarri, prezident a generální ředitel Gucci. Amen!

Čtěte také:
Lady Gaga si zahraje ve filmu Ridleyho Scotta o rodině Gucci
Prožívá módní průmysl ekologický “wake up call”?
Chanel, Gucci, Saint Laurent a další podepsali pakt o udržitelnosti

Aktuální číslo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete znalost Zásad ochrany soukromí Burda – BURDA Praha bude s Vašimi údaji pracovat zejména k zasílání newsletteru, nabídek a novinek. Odhlásit se můžete kdykoliv.
* povinná pole