Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

Jak zvládnout pohovor v digitálním světě?

Text: KLÁRA JAPPELOVÁ, HR MANAGER, Foto: Unsplash/19.10.2018
Technologie mění celý náš život, takže není divu, že došlo i na pracovní pohovory. Jaké jsou novinky, se kterými musíte už dnes počítat?

Nové metody jsou populární z různých důvodů. Kromě boomu technologií, v mnoha odvětvích trvá tlak na snižování nákladů, a tak osobní pohovory vystřídaly telefonické pohovory či pohovory po Skypu. Některé firmy experimentují i s video interviews, kdy na předpřipravené otázky odpovídáte v klidu svého domova, a váš videozáznam vyhodnotí personalista. Výhodou je to, že pokud kandidát není pro pozici vhodný, nemusí s ním personalista strávit celou hodinu, ale může se pro odmítnutí rozhodnout již  po několika minutách záznamu. Na efektivitu sází také zrychlené pohovory, které vychází z myšlenky popsané v knize Malcolma Gladwella Blink, a které trvají třeba jen 3 minuty.

A co mi můžete nabídnout?
Výběr nových zaměstnanců nabývá na realističnosti. Mnoho společností se snaží potenciálním kandidátům více přiblížit. Natáčí videa, pořádají dny otevřených dveří, místo psaných inzerátů inzerují skrze rozhovor s nabírajícím manažerem. Zároveň „umělý pohovor“ o vašich silných a slabých stránkách může vystřídat tzv. reverzní pohovor, kdy budete vyzváni, abyste to byli vy, kdo povede interview s vaším potenciálním nadřízeným, kolegy a někdy dokonce i ostatními kandidáty.

Hovory s robotem
V západní Evropě a severní Americe se můžete setkat s výběrovým řízením, ve kterém bude hrát hlavní roli hra na počítači. Může se stát, že budete pozváni na obří turnaj v pokeru, aby ověřili vaše analytické schopnosti, výdrž a odolnost vůči stresu, nebo vás vyzvou k sepsání zprávy pro Instagram, která vystihne, co firmě můžete nabídnout. Na oblibě získávají také hackathony, kdy je skupina lidí přizvána k řešení nějakého problému, s kterým se dotyčná organizace opravdu potýká. Pracují v týmech, často přes den a noc a nakonec ti nejlepší odcházejí s cenou či s nabídkou zaměstnání. V době, kdy 67 % všech generálních ředitelů tvrdí, že pracují pro technologickou organizaci, byly převzaty do korporátní sféry a lavinově se šíří napříč odvětvími.

Některé progresivní organizace začínají také v oblasti náboru experimentovat s chatboty. Jedná se o počítačové programy, které slouží k automatizované komunikaci. Zatím dokážou prohledat LinkedIn a nalézt kandidáty s podobným profilem, nebo navrhnout set otázek k pohovoru. Výzkum a rozvoj v této oblasti je však poměrně dynamický, a tak bych nebyla překvapená, kdyby se stali roboti běžnou součástí procesu náboru již v nedaleké budoucnosti.

Aktuální číslo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
MarieClaire logo
Close dialog icon

přejít na web

Odebírejte náš NEWSLETTER

Váš e-mail

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete, že jste se seznámili se Zásadami ochrany soukromí Burda International CZ s.r.o.

Na váš e-mail jsme odeslali odkaz pro potvrzení odběru novinek.

Reklama