Ačkoliv dochází k uvolňování koronavirových opatření, odborníci předpokládají, že virtuální pohovory získají na popularitě a stanou se standartním postupem v některých firmách. Jak tedy zaujmou svého budoucího zaměstnavatele?
Všichni víme, že práce z domova může být chaotická. Jsou tu vždy děti, které se chtějí pochlubit svým nejnovějším videem na TikToku, technika často neposlouchá a manžel vyžaduje pozornost... Teď si představte, že máte v tomto chaosu podat nejlepší výkon a skvěle zvládnout pracovní pohovor. Experti uvádí, že více než 25 % zaměstnavatelů se rozhoduje během prvních pěti minut, zda vás považují za ideálního kandidáta. Proto jsme se zeptali headhunterů na nejdůležitější tipy, jak zazářit.
1. Připravte si prostor
První dojem neděláte jen vy, ale i vaše okolí. Najděte si místo, které je vkusné, minimalistické a neutrální. Kameru umístěte tak, aby byla v úrovni vašich očí a zajistěte dostatečné světlo. Důležitý je i úhel. V den D nemějte v místnosti žádné rozptýlení, ukliďte prádlo a zamkněte mazlíčky.
2. Testovací jízda
Jedním z největších benefitů karantény je fakt, že jste obklopeni rodinou a blízkými. Nebojte se využít jejich přítomnosti a udělejte si s nimi pohovor nanečisto. Připojte se na Zoom z různých místností a všímejte si všech detailů. Co naznačuje vaše neverbální komunikace? Je dobrý zvuk? Odpovídáte pohotově?
3. Dress for succes
Ať vás ani nenapadne uskutečnit pohovor z domu v teplácích. Buďte profesionál, a taky tak vypadejte. Možná vás láká “vymazlit” jen svou horní polovinu, protože ta spodní stejně nebude vidět, ale nebuďte líná. Nikdy nevíte, co se může stát. Zkrátka dodržte dress code firmy, které byste chtěla být součástí.
4. Buďte dobrým parťákem
Berte v potaz je váš budoucí zaměstnavatel může být zahlcen životopisy a různými doporučeními... snažte se mu tedy vyjít co nevíce vstříc. Dodejte včas vše, co po vás žádá a buďte mu nápomocni. Uvědomte si také, že je to jen člověk a může toho mít opravdu moc a nečekejte odpověď ihned.
5. Komunikační dovednosti
Je třeba si uvědomit, že tohle jsou náročné časy pro všechny. Ukažte empatii a snažte se celý pohovor zpříjemnit pro obě strany. S technikou může být někdy potíž, tak dávejte například lehkým pokývnutím hlavy vědět druhé straně, že je vnímáte a slyšíte a nechte všem zúčastněným čas a prostor vyjádřit své myšlenky. Neskákejte do řeči - to je samozřejmě neslušné běžně, ale ve virtuální komunikaci i často nezvladatelné. Ptejte se, když vám něco nebude jasné. Nebojte se být sami sebou a nechte svou osobnost zazářit.
Nechte si zaslat aktuální číslo Marie Claire až domů za stejnou cenu jako na stáncích po celé České republice. Neplaťte ani poštovné! Objednávejte zde.
Čtěte také: Twitter umožní svým zaměstnancům pracovat z domova navždy