Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na firemní dres code ve vedru?

Foto: Unsplash/22.7.2019
Často z obchodu odnášíme impulzivně zakoupené kousky za pár korun z nekvalitních materiálů, které po několika vypráních ztratí svůj tvar a nelichotí postavě. Výsledkem je sice plná skříň, ale také problém s názvem „Nemám co na sebe“. Určitě to každá známe. U nákupu oblečení pro letní sezónu, kdy každý kus oděvu je na těle znát, platí víc než kdy jindy volit vhodný a kvalitní materiál. Tím spíše, pokud vaše pracovní pozice vyžaduje dodržování firemního dresscodu. 

Slušivý střih není jediné, čím se řídit
Především v parném počasí je volba vhodného materiálu zásadní. Přírodní materiály oproti těm umělým dokáží skvěle absorbovat vlhkost a jsou prodyšné. Nejvhodnější je bavlna, která je navíc cenově dostupná. Dále len, konopí či bambus, ty mají tu výhodu, že chladí. „U lnu je jedinou nevýhodou vysoká mačkavost, na kterou jsou spíše než ženy citliví zejména čeští muži,“ upozorňuje Petra Koutná z prostějovské oděvní firmy Koutný. Syntetické materiály jsou sice pevné, pružné a lehce se udržují, ale většina jich je neprodyšná a má nízkou savost. S těmi přírodními jsou však často míseny. Pokud po takovém oblečení sáhnete, ověřte si vždy, jaký je jejich podíl. Z umělých vláken by mohla v létě dobře posloužit viskóza, která má též chladivé vlastnosti. Ta je často používána jako náhrada za dražší hedvábí. Nepraktickým materiálem do vysokých teplot je denim. Sice jsou džínové kraťasy slušivé, ale rychle se v nich zpotíte. Jedná se o těžkou látku, ve které nemá pokožka šanci dýchat. Nezávisle na druhu materiálu platí, že namísto upnutých modelů volte volné střihy, které jsou vzdušnější.

Kvalita vs. kvantita
Lidé obecně rádi nakupují a utrácení za oděvy není výjimkou. Ačkoli u žen bývají módní investice častější, nevyhýbají se ani mužům. Oblečení je však dnes vnímáno jako spotřební zboží a dochází k jeho nadprodukci. Ve velkých oděvních řetězcích jsou regály s oděvy obměňovány dokonce několikrát do týdne. Často pak kvůli nekvalitním materiálům mnoho zakoupených kousků oblečeme jednou dvakrát a pak leží ve skříni nebo letí do koše. To je jeden z důvodů, proč se vyplatí do módy zainvestovat a zvolit kvalitní materiál, který vydrží třeba i několik let. „Při výběru zkuste také sledovat, odkud dané oblečení pochází a kde se vyrábělo. Mnohdy tak můžete podpořit fairtradové produkty či české výrobce,“ doporučuje Koutná. Pokud se oblečení zbavujete, zkuste jej poslat dál potřebným nebo za menší částku prodat. Případně jej hoďte do speciálních kontejnerů na použitý textil, ze kterého dále slouží jako druhotná surovina, která je využívána na recyklaci.

Jak ve vedrech na firemní dresscode
Stanovená pravidla firemního oblékání jsou pro některé profese striktní nezávisle na počasí. Bývá tomu zejména u zaměstnanců, kteří přicházejí do styku s klienty a reprezentují firmu. Profesionální vzhled je proto na místě. Ženy to mají o něco snazší, mají více na výběr, mohou si vzít dámský kostýmek, sukni ke kolenům nebo elegantní šaty. U mužů se v zásadě připouští pouze oblek. I zde platí, že nejdůležitější je materiál. „U kostýmku i pánského obleku zajistí nejvyšší komfort vlna. Takový oblek navíc unosíte celoročně. V letním počasí oceníte zejména jeho prodyšnost a absorpci vlhkosti. Kromě vlny to může být bavlna nebo len, který je na léto ideální. Pro košile je nutností kvalitní bavlna,“ vysvětluje Koutná. V některých firmách mají zavedené neformální pátky, i přesto by měli zaměstnanci na některé kousky z šatníku zapomenout. „Přijít do práce v kraťasech či příliš krátké sukni a žabkách je nepřípustné, přestože rtuť teploměru je vysoko nad 30 °C. Nevhodné jsou také džíny a outdoorové oblečení, které se těší mezi Čechy až neuvěřitelné oblibě. Ideální jsou například lehká a nepodšitá sáčka v kombinaci s bavlněnými kalhoty typu chinos,“ radí Koutná. Pro neplánovaná jednání je vhodné mít v kanceláři náhradní formální oděv.

Čtěte také:
Jak zvládnout pohovor v digitálním světě?
#BossLady – aneb úspěch doopravdy, vážně není zadarmo
7 dovedností, které budou zaměstnavatelé chtít v roce 2020

Aktuální číslo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete znalost Zásad ochrany soukromí Burda – BURDA Praha bude s Vašimi údaji pracovat zejména k zasílání newsletteru, nabídek a novinek. Odhlásit se můžete kdykoliv.
* povinná pole