Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

Jak mohou firmy ušetřit po koronavirové krizi? Možností je outsourcing

Foto: Archiv/17.4.2020
Zbytek roku 2020 bude s největší pravděpodobností ve znamení úspor a snížení nákladů. A to nejen v rodinném rozpočtu, ale i tom korporátním. Firmy se budou snažit zůstat v černých číslech a obhájit své místo na trhu. Cestou k efektivitě a úsporám by mohl být outsourcing. Především menší a střední firmy budou vyhledávat transparentní prostředí pro svůj byznys a zbytečné výdaje jednoduše osekávat. 

Kouzelné slovo – outsourcing
Třebaže jde o pojem cizí, v našem českém prostředí nejde o žádnou novinku. Outsourcing je forma spolupráce, kdy subjekt předává část své práce externímu dodavateli, a to zejména z úsporných důvodů.

České firmy už dobře ví, že řadu služeb lze obstarat levněji, efektivněji, a to právě skrze externího dodavatele. Buďme ale konkrétní. V čem přesně tkví úspora?

„Outsourcing šetří váš drahocenný čas a umožňuje určitou flexibilitu. Nemusíte řešit zdlouhavé zadávání úkolu a průběžnou kontrolu zadané práce, neboť firma, které úkol předáte, je zpravidla odborníkem v daném oboru,“ vysvětluje Jan Skovajsa, zakladatel a CEO firmy myTimi. Největším benefitem je ovšem úspora financí, a to hned z několika důvodů. Jde o levnější variantou než zaměstnávání interních pracovníků, které platíte i v době, kdy nejsou vytíženi, navíc za ně odvádíte sociální a zdravotní pojištění či dovolené. Dopředu víte, kolik vás bude služba bude stát a kdy bude hotova. Neřešíte žádné další ad hoc náklady či situace jako onemocnění klíčových pracovníků.

V jakých oblastech lze uplatnit? Téměř všude
Možnost, jak odlehčit rozpočtu, se najde v každé firmě, pole uplatnění je opravdu široké. Outsourcing může firmě pomoci získat zákazníky pomocí marketingu a sales, ale také je může udržet díky zákaznickému servisu a virtuální asistenci.

Marketing
Jen velmi málo lidí rozumí marketingu tak, aby dosáhli primárního cíle: sehnat další obchod. Proto se vyplatí outsourcovat na odborníka, který zvládne vše od přípravy strategie, správy sociálních sítí a mailingu, SEM, SEO, přes copywriting, grafické práce až po tvorbu webových stránek.

Sales
Práce v oblasti prodeje je obrovské množství. I zde lze šetřit čas i peníze tím, že outsourcujete tvorbu obchodní strategie, revizi databáze, tvorbu scénáře telefonátu, vyhledávání kontaktů nebo uskutečnění akvizičních hovorů. Dále lze outsourcingem řešit i rozesílky nabídek e-mailem či spravování nových poptávek.

Zákaznický servis
Žroutem času je také vyřizování příchozích hovorů, e-mailů a komunikace v on-line chatu. Místo správy CRM i objednávkových systémů a řešení urgentních problémů se raději věnujte vaší specializaci. Podle dat firmy myTimi navíc outsourcing zákaznického servisu snižuje náklady za interní práci až o 90 %.

Virtuální asistent
Nejvíce času lze ušetřit outsourcováním osobní asistence, urgentní pomoci, pravidelně opakujících se úkolů, objednávek prostorů k jednání, sledování využití placených nástrojů, efektivních řešení problémů či rešerší. Neplatíte tedy za práci asistenta pravidelně, ale pouze když ho opravdu potřebujete.

Zákaznický servis
Žroutem času je také vyřizování příchozích hovorů, e-mailů a komunikace v on-line chatu. Místo správy CRM i objednávkových systémů a řešení urgentních problémů se raději věnujte vaší specializaci. Podle dat firmy myTimi navíc outsourcing zákaznického servisu snižuje náklady za interní práci až o 90 %.

Jak outsourcovat práci podle Jana Skovajsy?
Jak delegovat práci, aby vše fungovalo k vaší spokojenosti? Na samotném počátku si zodpovězte tři otázky, radí Jan Skovajsa, zakladatel a CEO služby myTimi.

1. Co mohu outsourcovat?
Nemůžete být specialisté na všechno. A to je naprosto pochopitelné. Nadále dělejte činnosti, v kterých vynikáte, ostatní outsourcujte.

2. Vím, jaký výsledek požaduji.
Když už víte, jaké úkoly chcete outsourcovat, stanovte způsob řešení i časový horizont, ve kterém by měly být splněny. Jste schopni říct druhé straně, co po ní požadujete, kdy má být celý úkol splněn a co je výsledkem?

3. Na koho vhodně outsourcovat?
Máte jasno v tom, jaké úkoly outsourcujete? Vyberte si partnera či agenturu s potřebnými dovednostmi a vědomostmi, které budete stoprocentně důvěřovat. Vyřeší za vás opravdu vše? A když něco pokazí, dokáže to přiznat, vzít na sebe zodpovědnost a udělat vše pro odčinění?

Čtěte také: HOMEOFFICE 101: Diana Rádl Rogerová už si uvědomuje, že nic na světě nemusí být perfektní

Aktuální číslo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
MarieClaire logo
Close dialog icon

přejít na web

Odebírejte náš NEWSLETTER

Váš e-mail

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete, že jste se seznámili se Zásadami ochrany soukromí Burda International CZ s.r.o.

Na váš e-mail jsme odeslali odkaz pro potvrzení odběru novinek.

Reklama