Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

Jak karanténa ovlivnila naše nákupní návyky? 

Unsplash
Text: Tereza Čaladi, Foto: Unsplash/9.9.2020
Zde jsou značky a produkty, které jsme všichni v posledních měsících vyhledávali... 
Reklama

Nelze popřít, že pandemie COVID-19 měla neuvěřitelný dopad na životy nás všech, a změny, které v důsledku toho zažíváme, měly také ovlivnili naše výdaje. Online módní agregátor Lyst nedávno vydal zprávu Q2, která podrobně popisuje nejžhavější značky posledních třech měsíců, jakož i různé trendy v nákupních zvyklostech během karantény – a výsledky ukazují zajímavý obrázek našeho nového „normálu“. My vám zde přinášíme šest nejzajímavějších poznatků, které jsme si ze studie odnesli: 

1. Neluxusní značky poprvé v historii předehnaly ty luxusní 
Podle zprávy Lyst se stal jednoznačně vítězem Nike, který byl číslem jedna mezi „nejžhavějšími značkami“. Je to poprvé, kdy si značka, která není až tak luxusní, vydobyla ve zprávě první místo, což znamenalo pro tento masivní sportovní brand dvojnásobný prodej. Zpráva uvádí, že vzestup Nike byl „poháněn 106% nárůstem poptávky po domácím a aktivním oblečení, protože spotřebitelé hledali pohodlné kousky na nošení doma i oblečení na cvičení a outdoorové aktivity“. Nike měl také různé online úspěchy, včetně tenisové tomboly Air Jordan x Dior a jeho antirasistického videa na Instagramu, na kterém se shromáždilo více než pět milionů lajků. 

2. Non-genderové boty na doma slaví úspěch 
Zpráva uvádí, že sandály Birkenstock byly v Arizoně nejžhavější obuví za poslední čtvrtletí. Vyhledávání položky vzrostlo o neuvěřitelných 225 %.  

3. Letní šaty se také prodávaly ve velkém 
Když jsme toužili po letních dnech, začali jsme vyhledávat „in“ šaty sezóny – a jak se ukázalo, byly dvoje, které nás všechny nadchly. První od Gaia Serita a druhé - růžové midi šaty H&M s načechranými rukávy. 

4. Základní vybavení 
Od Calvin Klein podprsenek, triček s vycpanými rukávy, zlatých náušnic a boxerek až po baseballovou čepici Gucci a bavlněné kalhoty Yeezy, všichni jsme v posledních několika měsících toužili po kvalitních základech. Ve skutečnosti se hledání baseballových čepic v tomto čtvrtletí zvýšilo o 49%, přičemž Gucci vedl celý žebříček, v níž byli i Nike nebo Prada. 

5. A velkým influencerem zůstal Harry Styles 
Nejprve to byly perlové náhrdelníky a teď jsou to robustní pletené vesty – Harry Styles je oficiálně světová fashion múza. Poté, co nosil v únoru vícebarevný pletený svetr JW Andersona, Styles vyvolal na TikToku hysterii #HarryStylesCardigan, která zaznamenala nárůst prodeje počtu kusů svetrů o 166%. 

Čtěte také: Luxusní značka JACQUEMUS konečně přichází i do Česka

Reklama
Aktuální číslo
Reklama
Reklama
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
MarieClaire logo
Close dialog icon

přejít na web

Odebírejte náš NEWSLETTER

Váš e-mail

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete, že jste se seznámili se Zásadami ochrany soukromí Burda International CZ s.r.o.

Na váš e-mail jsme odeslali odkaz pro potvrzení odběru novinek.

Reklama
Reklama
Reklama