Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

Jak být skvělým týmovým hráčem, i když pracujete z domova?

Unsplash
Text: Tereza Čaladi, Foto: Unsplash/14.9.2020
Smutněte, nebo jásejte, naše pracovní prostředí mohou v dohledné době opět představovat čtyři zdi domova. Koučka Gitanjali Trevorrow-Seymourová sdílí své nejlepší rady, jak být skvělým týmem, i když jste na míle daleko...
Reklama

Práce na dálku má samozřejmě obrovské výhody, jako je vyhnout se nesnesitelnému dojíždění a ušetřit peníze za kafe. Jak ale můžeme udržet pocit, že jsme součástí týmu, aniž by došlo k tlachání, které přerušuje pracovní den v kanceláři? Vzhledem k tomu, že práce z domu se umisťuje jako budoucnost pracoviště, společnosti stále více hledají správné online pracovní dovednosti mezi uchazeči o zaměstnání – a nedávný výzkum StandOut CV ukázal, že „týmový hráč“ je dovednost číslo jedna, kterou požadují.

Co tedy znamená být dobrým týmovým hráčem, pokud je váš tým zřídka kdy – pokud vůbec – ve stejné místnosti?

Zaměstnavatelé očekávají, že kandidáti budou schopni přispívat do týmu na dálku a vykonávat úkoly kolektivně, i pokud nejsou fyzicky spolu. „Základy vysoce výkonných týmů zůstávají stejné,“ říká Gitanjali Trevorrow-Seymourová, koučka vedení a myšlení, která založila společnost High Definition You, která pomocí neurovědy umožňuje lidem prosperovat v jejich kariéře. „Nakonec skutečně pomůže pochopit, kdo jste a jak každý preferuje pracovat. Otevřená komunikace o tom přinese obrovské výhody, pokud jde o Váš příspěvek jako člena týmu,“ dodává.

Jak být skvělým týmovým hráčem, když pracujete z domu:

1. Odvážná komunikace
Ať už jsou výchozí prostředky týmové a klientské komunikace jakékoli, ať už jde o Slack, e-mail, rychlé zasílání zpráv, videohovory nebo telefonické hovory ze staré školy, můžete si vědomě vybrat, který komunikační kanál je nejlepší nejen pro Vás, ale i pro Vaše kolegy. Zoom může být náročný . Slack může být nesouvislý. V našem virtuálním světě je tolik prostoru pro nesprávnou interpretaci a možná nebudete mít příležitost položit ty správné otázky nebo plně prozkoumat výzvy ve skupinové komunikaci. Zvedněte telefon a sejděte se s kolegou 1-1 nebo se poraďte se svým přímým nadřízeným, jak vyplnit mezery v komunikaci. Nebojte se navázat a položit několik klíčových otázek a buďte přímí, pokud potřebujete jasnost, například „Takže v pátek do 16:00 provádím průzkum trhu pro tento projekt – je to tak?“

2. Věnujte pozornost
Ve vysoce výkonných týmech se kolegové navzájem podporují. Při práci z domu ale nevidíme okamžiky, kdy se členové týmu zdržují v práci dlouho do noci a nemůžeme zaslechnou jejich náročný telefonát s klientem, jako jsme to dělali v kanceláři. Buďte tedy proaktivní se svým týmem – zeptejte se sami sebe, co to znamená, když je kolega na týmové schůzce zamlký. Uspořádejte „schůzky mimo program“ a vyslechněte si, kde Vaši kolegové zápolí. A pamatujte, je to obousměrná ulice. Můžete jim dát vědět, když je toho na Vás příliš? Navrhněte virtuální kávu s kolegou, abyste získali jeho pomoc.

3. Ujasněte si, kdo co dělá
Role a odpovědnosti nejsou mnohdy ani v nejlepším případě jasné. Když se pracuje z domu, je ještě snazší ztratit se v rozostření, zvláště když jsou všichni pod rouškou. Být dobrým týmovým hráčem vyžaduje křišťálově čistou jasnost a řízení očekávání. Je to zvlášť důležité, když se pro Vás krajina nevyhnutelně změní. Pokud nemůžete tento projekt dokončit včas nebo se posune termín, ujistěte se, že zakomunikujete včas a zeptáte se, jestli někdo může navrhnout řešení. Pokud byste byli všichni v kanceláři, pravděpodobně byste se obrátili na někoho z Vašeho týmu, kdo Vám pomůže na to přijít.

4. Podělte se o své výhry
Jste týmový „hráč“…klíčové slovo je „hrát“! Jak můžete vytvořit zábavu, kterou jste si užívali v kanceláři? Hra je tak skvělý způsob, jak prohloubit naše spojení jako lidských bytostí. Jak Vaši kolegové (a váš šéf) vědí, že jste měli skvělý týden? Jak se každý cítí slyšen a oceňován? Snad Vaše oddělení uspořádávalo oslavu typu „vítězství týdne“ – a pokud ne, nyní je čas to navrhnout. Nezapomeňte však také poslat zprávu, nebo e-mail, svému týmu, když získáte skvělou zpětnou vazbu od klienta nebo získáte nový předmět podnikání. To není předvádění. Přemýšlejte o tom: v kanceláři byste hned s týmem spontánně sdíleli dobré zprávy. Podělte se o své výhry a povzbuďte ostatní, aby udělali totéž, aby tým získal skvělé bzučení endorfinů – emoce jsou nakažlivé!

Čtěte také: Jak přestat odkládat úkoly aneb konec prokrastinace v Čechách

Reklama
Aktuální číslo
Reklama
Reklama
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
MarieClaire logo
Close dialog icon

přejít na web

Odebírejte náš NEWSLETTER

Váš e-mail

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete, že jste se seznámili se Zásadami ochrany soukromí Burda International CZ s.r.o.

Na váš e-mail jsme odeslali odkaz pro potvrzení odběru novinek.

Reklama
Reklama
Reklama