Přejít k hlavnímu obsahu

Jak bude vypadat nakupování za 20 let? Je to trochu děsivá představa 

Text: Tatiana Urbanová, Foto: Unsplash/29.10.2018
Zapomeňte na shopping, jak ho znáte dnes. Všechno bude úplně jinak!

Přemýšleli jste někdy nad tím, jak se změnilo nakupování za posledních deset, dvacet, třicet... let? A jak se transformuje v budoucnosti? Pamatujete si ještě dobu, kdy nešlo nakupovat online? Chvíli, kdy jste se podivovala nad tím, že Cher “naskenovala” svůj šatník do počítače, aby mohla jednotlivé kousky kombinovat mezi sebou? Jestliže vám přijde tohle jako sci-fi, tak to jste ještě nic neviděli... budoucnost si připravila ještě větší vychytávky.  

Za prvé bychom vám chtěli oznámit smutnou zprávu. Možná byste si měli sednout, pokud rádi procházíte obchody... Ty kamenné totiž časem úplně vymizí. Říkáte si, že tohle není možné? Omyl. Lidé stále raději nakupují online. Zatímco před dvaceti pěti lety mělo k internetu přístup jen 0,5% populace, dnes již 51% nakupujících uvádí, že preferují online shopping 

Předpovědi jsou takové, že do roku 2040 převládne “upravená realita”. To znamená, že vzniknou experimentální virtuální showroomy, kde si bude moci váš avatar vyzkoušet holograficky jakékoliv zboží. Vlastně vůbec zapomeňte na obchody, jak je znáte dnes. Budete totiž moci nakupovat i ze svého auta – to se totiž mezitím změní na pojízdný “obývací pokoj”, kde budou moci lidé konzumovat video kontent a bude zde možné shoppovat jen pomocí hlasových rozkazů a gest rukou. To vše má i světlou stránku (pokud ji zatím nevidíte). Znamená to, že už nebudete nikdy muset čekat ve frontě na kabinku či na kasu. Také nebudete doručení zboží bude mnohem rychlejší. Žádná lhůta delší než 24 hodin nebude přípustná, jelikož vám budou balíčky doručovat drony.  

Další výhodou bude i to, že si již nikdy nekoupíte něco, co vám nebude sedět. A to díky aplikacím, které vás doma změří - ty jsou mimochodem dostupné již dnes a někteří prodejci už je testují. Ve vývoji je i taková smyslová technologie, která by vám dovolila očichat na dálku některé beauty produkty a vůně! Upřímně, pomysleli byste si, že něco takového může existovat, ještě před pár lety?  

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Aktuální číslo
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete znalost Zásad ochrany soukromí Burda – BURDA Praha bude s Vašimi údaji pracovat zejména k zasílání newsletteru, nabídek a novinek. Odhlásit se můžete kdykoliv.
* povinná pole