Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

IMPÉRIUM RIHANNA: Jak dokázala obrátit slávu v milionový byznys 

Text: Tatiana Urbanová, Foto: Getty images/17.1.2019
Pokud jste to ještě nestihli zaregistrovat, z Rihanny je velmi úspěšná podnikatelka, která si vzala brandingovou inspiraci ze svého celého jména Robyn Rihanna Fenty. K dnešnímu dni již vlastní tři řady: tenisky Fenty PUMA, make-up Fenty Beauty a spodní prádlo Savage x Fenty. A kdo ví, kam se ještě bude její impérium rozrůstat.  

Existuje rčení: “Je to ošklivé, dokud se Rihanna nerozhodne, že není.” Osobitý styl této rodačky z Barbadosu je téměř kultovní. Bylo tedy jen otázkou času, než se o něj rozhodne podělit pomocí svého návrhářského talentu. Když v roce 2016 debutovala svou spolupráci se značkou Puma, úspěch této řady byl bez všeho přehánění fenomenální. Její tenisky získaly mnohá ocenění. Dokonce i ve světle úspěchu Westových YEZZY byl její sukces impozantní a na celebritu velmi vzácný. Zaměření na nositelnost a hvězdný styl fungovalo již i pro jiné star – například pro Jessicu Simpson, ale Fenty PUMA je určená pro naprosto odlišnou cílovou skupinu. To, co tuto kolekci odlišuje je fakt, jak se dokonale pohybuje mezi high fashion a běžnou, dalo by se říct, použitelnou módou, aniž by lacině kopírovala styl Riri 

Zatímco spolupráce se značkou Puma uvedla Rihannu do světa byznysu, byla to až její kosmetická řada, která ji vybudovala v tomto světe image podnikatelské vizionářky. Pouze měsíc po svém uvedení na trh vydělala Fenty Beauty neskutečných 72 milionů dolarů a byla zařazena časopisem Time do žebříčku nejlepších "vynálezů” roku 2017 po boku Tesly Modelu 3 nebo iPhone X. Klíčem úspěchu ovšem nebylo jméno zpěvačky, ale inkluzivní postoj, který zvolila. Našla díru na trhu a vytvořila takovou paletu odstínů make-upu (celkem 40), který sedí opravdu každému tónu kůže. Ženy barevné pleti byly dlouhou dobu výrobci dekorativní kosmetiky ignorovány, ale Rihanna chytře objevila poptávku, učinila neodolatelnou nabídku a přesvědčila se, že i ta poslední Afroameričanka, Asiatka či Latinoameričanka opravdu dostane, za co zaplatila.  

Její úspěch má samozřejmě velmi silný základ i v sociálních médiích. Přes 63 milionů fanoušků na Instagramu, to už je solidní základ pro marketing a ona tuto platformu dokázala využít do poslední kapky. Hype, který vytvořila kolem spuštění svých značek byl neuvěřitelný a byl odměněn opravdu záviděníhodným engagementem. Tohle se nepodařilo ani Beyoncé s její značkou Ivy Park. Dalším pilířem jejího úspěchu byl i obchodní backgroundRiri se spojila s Kendo a LVMH - firmami, které vyvíjejí produkty pro Sephoru, a tak zajistila masivní a celosvětovou distribuci.  

Fenty Beauty je často srovnávaná s kosmetickými společnosti patřící Kardashian-Jenner klanu, které se řadí k nejvíce vydělávajícím na světě. Vždyť magazín People nedávno umístil Kylie Jenner na přední příčky v seznamu světových miliardářů. Ovšem podle předpovědi WWD by ji mohla Rihanna překonat do konce tohoto roku! 

Největším překvapením pro všechny však byl Rihannin nejnovější počin - spodní prádlo Savage x Fenty. Ačkoliv když vezmeme v potaz zpěvaččin sex appeal a zálibu v provokacích, pravděpodobně si uvědomíme, že se dal tento krok předpokládat. Riri opět vsadila na diverzitu a vytvořila kolekci pro ženy všech tvarů, velikostí a barev. Opět - okamžitě vyprodáno. Ve výsledku vděčí za svůj úspěch třem věcem: komunitě, kterou zvolila, inkluzivitě a samozřejmě své vlastní slávě. Je obtížné určit, zda její značky udrží tempo, které jim nastavila, ovšem my se budeme těšit, co pro nás tato obdivuhodná žena připraví do budoucna. Jak sama zpívá v písni “American Oxygen” kterou vydala ještě před tím, než se stala podnikatelkou: “We sweat for a nickel and a dime / turn it into an empire.”  

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Aktuální číslo
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete znalost Zásad ochrany soukromí Burda – BURDA Praha bude s Vašimi údaji pracovat zejména k zasílání newsletteru, nabídek a novinek. Odhlásit se můžete kdykoliv.
* povinná pole