Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

DESATERO RENATY MRÁZOVÉ: Jak být ideálním leaderem v době krize

Foto: Archiv/2.6.2020
Renata Mrázová, Chief People Officer společnosti Home Credit International, se s námi podělila o desatero, které v době vrcholící pandemie sestavila na základě svých dlouholetých zkušeností. Leaderům nabízí neuvěřitelné množství inspirace v pouhých deseti krocích a je to neocenitelný průvodce nejen oblastí lidských zdrojů, ale moderním leadershipem obecně, a to nejen pro čas krize. Pojďme tyto kroky společně uvést do praxe a změnit podnikatelské prostředí k lepšímu. Je to na nás, kdy jindy než teď! 

POSLECHNĚTE SI I NÁŠ PODCAST S RENATOU MRÁZOVOU: 

1. Zdraví a bezpečí zaměstnanců by měla být priorita ve všem, co děláme 

2. Komunikace je v krizových momentech nejdůležitějším elementem v každé firmě. Komunikujte jednoduše, autenticky, v častých frekvencích. Zkoušejte nové formáty, jako např. online townhallsvlogy manažerů, kombinujte formální komunikaci s neformální osobní komunikací. Ptejte se lidí na zpětnou vazbu, jak jsou s komunikací spokojeni, co jim chybí, co potřebují. 

3. Důvěra je základem každého vztahu a v době nových způsobů práce z domova je extrémně důležitá. Je ale také důležité nastavit dobře prostředí, kdy jsou jasné pro každého člověka, co se od něho očekává, jaké úkoly a v jakých termínech má splnit. Kontrola těchto nastavení není projevem vyjádření nedůvěry. Jak se hezky česky říká: „Důvěřuj, ale prověřuj“. 

4. Využívejte všechny možné formáty technologií. Buďte příkladem pro své lidi, že dokážete opustit zažité způsoby chování a práce a učte se novým způsobům práce. 

5. Jako leader musíte v těžkých časech ukázat, že dokážete udat směr a nebojíte se rozhodovat, přestože se pohybujete ve vodách nejistoty, a nevíte, jak se situace bude vyvíjet, a co se bude dít. Lidé potřebují šéfy, kteří se nebojí rozhodnout a udělat chybu. 

6. Nebojte se ukázat, že i vy jste zranitelní, že máte obavy, strachy, a ne vždy víte, co dělat. Pomůže vám to přiblížit se k vašim lidem, a ukázat vaši lidskou stránku. 

7. Přemýšlejte, co vám nový způsob práce přináší a co jste se naučili. Jaké nové způsoby práce chcete zachovat i do budoucna, k čemu se již nechcete zpátky vracet. Dívejte se na stávající situaci jako na příležitost, která posune vás osobně, a váš byznys do „nových vod“. 

8. Ještě více si v této době uvědomujte, že každý člověk je jiný, a neposuzujte ostatní podle sebe. Buďte laskaví a tolerantní. Mluvte s lidmi a naslouchejte jim. Buďte empatičtí. 

9. Přemýšlejte, co je pro vás osobně důležité, abyste situaci dlouhodobě zvládali, a byli oporou pro své blízké i pro své týmy. Vaše vnitřní pohoda by měla být vždy na prvním místě. Pečujte o sebe, sportujte, odpočívejte, najděte si čas na své koníčky, jezte zdravě a nezapomínejte na dobrý spánek.  

10. A to nejlepší na konecNezapomínejte, že humor je nejlepším lékem na vše. Přes všechny obavy, strachy, nejistoty, které vy i vaši lidi zažíváte, snažte se k řešení věcí přistupovat s lehkostí a nebojte se rozbít těžkou situaci vtipem. 

Nechte si zaslat aktuální číslo Marie Claire až domů za stejnou cenu jako na stáncích po celé České republice. Neplaťte ani poštovné! Objednávejte zde

Čtěte také: HOMEOFFICE 101: Renata Mrázová o důležitosti rituálů a disciplíně

Aktuální číslo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
MarieClaire logo
Close dialog icon

přejít na web

Odebírejte náš NEWSLETTER

Váš e-mail

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete, že jste se seznámili se Zásadami ochrany soukromí Burda International CZ s.r.o.

Na váš e-mail jsme odeslali odkaz pro potvrzení odběru novinek.

Reklama