Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

Co dělá menstruace s produktivitou žen?

Text: Ludmila Hamplová, Foto: Unsplash/10.7.2019
Většina žen si přeje, aby měly možnost větší pracovní flexibility během své menstruace.

Menstruace znamená ztrátu produktivity, což je větší problém než absence v zaměstnání, takový je závěr nové nizozemské studie publikované v British Medical Journal. Může se zdát, že to není nijak překvapivý závěr, ale po dlouhá staletí platilo, že menstruace je něco, s čím se ženy mají prostě smířit a hlavně o tom příliš nemluvit. O to je tato studie cennější, protože velmi konkrétně ukazuje, jak menstruace ovlivňuje pracovní život žen a současně potvrzuje, že menstruační bolesti nejsou výmluvou, ale skutečným problémem.

Tato studie zahrnula celkem 32 748 žen ve věku od 15 do 45 let, které sdílely podrobné informace o průběhu svého menstruačního cyklu, včetně délky trvání menstruace a závažnosti příznaků, které ji provází a toho, jak moc tyto dny ovlivnily jejich pracovní život. Ukázalo se, že naprostá většina žen chodí do zaměstnání a pracuje, i když v souvislosti s menstruací zažívá nepříjemné stavy a necítí se dobře. Přitom ženy, které mají menstruační křeče, jsou v jejich důsledku méně produktivní. Právě ztráta produktivity je podle autorského týmu, který se podílel na této vědecké studii, naléhavějším problémem než absence.

Nejčastěji pak pracovní nebo studijní absenci kvůli menstruačním bolestem uváděly ženy mladší 21 let. Ale jen pětina žen, které kvůli těmto potížím nepřišly do zaměstnání nebo do školy, sdělila svému skutečný důvod, proč nejsou přítomné. Výrazná většina žen, konkrétně 70 %, si pak přeje, aby měly možnost větší pracovní flexibility během své menstruace, a tak si mohly práci lépe přizpůsobit tomu, jak se právě cítí.

Čtěte také:
Desetina mladých Britek si nemůže dovolit vložky ani tampóny
Konečně vznikl emoticon pro menstruaci. Jak vypadá?
ANTIKONCEPCE: Vaše plodnost, vaše rozhodnutí

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Aktuální číslo
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete znalost Zásad ochrany soukromí Burda – BURDA Praha bude s Vašimi údaji pracovat zejména k zasílání newsletteru, nabídek a novinek. Odhlásit se můžete kdykoliv.
* povinná pole