Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

Chanel, Gucci, Saint Laurent a další podepsali pakt o udržitelnosti 

Text: Tatiana Urbanová, Foto: Unsplash/1.9.2019
Velikáni módního průmyslu se spojili, aby chránili životní prostředí... 

Minulý víkend se sešli zástupci těch nejvlivnějších značek, aby prodiskutovali dopad módního průmyslu na naši planetu. Jednání, vedená francouzským prezidentem Emmanuelem Macronem a generálním ředitelem společnosti Kering François-Henri Pinaultem, se dotýkala takových témat jako je fast fashion, udržitelnost, alternativní zdroje a podobně... Všichni přítomní, tedy celkem 32 společností mezi nimi Chanel, Kering (který vlastní mimo jiné i značky Gucci nebo Saint Laurent), Nike, Zara, H&M, se nakonec domluvili a podepsali G7 Fashion Pact.  

G7 Fashion Pact má tyto hlavní cíle. Chce se zaměřit na energii ze 100 % obnovitelných zdrojů “s ambicí implementovat je do výrobních procesů do roku 2030.” Dále se pak podepsaní zavazují k dosažení nulových emisí uhlíku do roku 2050 a eliminují znečišťování mikrovlákny, která vznikají při praní syntetických materiálůzavazují se k získávání udržitelných surovin, které pomohou snižovat chemické znečisťování řek a oceánů a nebudou již do roku 2030 užívat jednorázové plasty.  

Značky, které tento pakt signovaly reprezentují více než 30 % objemu světové produkce výroby módy. Pokud vás zajímá, kdo všechno ho nyní musí dodržovat, zde je úplný seznam: Adidas, Bestseller, Burberry, Capri Holdings Limited (Versace, Jimmy Choo a Michael Kors), Carrefour, Chanel, Ermenegildo ZegnaEverybody & Everyone, Fashion3, Fung Group, Galeries Lafayette, GAP Inc., Giorgio Armani, H&M Group, HermèsInditex (Zara, Pull &BearBershka, Massimo DuttiStradivarius...), Karl LagerfeldKering, La RedouteMatchesfashion.com, Moncler, Nike, Nordstrom, Prada Group, Puma, PVH Corp., Ralph Lauren, Ruyi, Salvatore Ferragamo, Selfridges Group, Stella McCartney a Tapestry. 

Čtěte také:
Mluví o klimatických změnách, ale přiletěli soukromým letadlem!
Dost plýtvání: e-shopy postupně mění své návyky v balení produktů!
Způsobují vaše džíny ekologickou katastrofu?

Aktuální číslo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete znalost Zásad ochrany soukromí Burda – BURDA Praha bude s Vašimi údaji pracovat zejména k zasílání newsletteru, nabídek a novinek. Odhlásit se můžete kdykoliv.
* povinná pole