Přejít k hlavnímu obsahu

Černá válcuje nákupy oblečení a doplňků. Jsme proto nudným národem?

Foto: Unsplash/8.4.2019
Podle vyhledávače módy GLAMI byla u českých uživatelů internetu nejoblíbenější barvou v roce 2018 černá. Češi v této barvě nakupovali i vyhledávali oblečení, boty nebo doplňky. Překvapivě dominovala i u tenisek – černé si koupilo 31 % uživatelů a bílé, které jsou velmi trendy, si pořídilo jen 20 % zákazníků.  

Zda jsou Češi opravdu nudným a konzervativním národem v oblasti oblékání můžeme jen spekulovat, ale jistě víme, že černá barva, která je považována za barvu univerzální, konformní a seriózní, dominovala při nákupu oblečení, doplňků a bot u českých uživatelů internetu během celého roku 2018. Online výzkum Fashion (Re)search ukázal, že v roce 2018 černá opravdu převažovala ve všech segmentech odívání.  

I přesto, že v loňském roce byla vyhlášena barvou roku fialová Ultra violet a starorůžová Heart Wood, české ženy se při výběru šatů nenechaly ovlivnit trendy a nejčastěji sahaly po osvědčeném černém odstínu. Tu při online nákupech volilo celých 23 % zákaznic, 13 % zákaznic preferovalo modrou a odstín růžové se objevil až na pomyslné třetí příčce a kupovala jej 8 % žen. Dále se umístily barvy jako šedá, bílá, červená, želená a 1 % nakupujících volilo barvu oranžovou.  

To, že ženy preferovaly černou i při nákupu kabelek a tašek už není žádným překvapením. Každá by měla mít ve svém šatníku alespoň jednu univerzální kabelku, která se hodí na všechny příležitosti. Dle průzkumu si kabelky a tašky různých stylů, velikostí a materiálů v černé vybíralo 32 % uživatelek. Šedou, jako druhou variantu, volilo 14 % a hnědou barvu u své kabelky preferovalo 8 % nakupujících. Mezi další oblíbené odstíny patřila znovu růžová s 6 %, dále pak modrá, červená, bílá a béžová. Trendy fialovou nakupovalo jen 1,26 % uživatelek.  

I v sekci batohů výrazně převažuje černá nad ostatními. Batoh si v této barvě kupuje 51 % uživatelů, 21 % vybírá šedý a necelých 8 % kupuje batohy v barvě modré.  

Očekávaně se černá objevila i u svršků jako nejčastější volba při online nákupech. Bundu nebo kabát si v této barvě koupilo 34 % nakupujících, následně volili, velmi podobnou barvu, tmavě modrou a světle modrou. Ta se objevila u 11 % nákupů. Dále dominovala barva šedá.  

Nepostradatelnými se stali v našich šatnících i mikiny, ať už dámské nebo pánské. I u tohoto volnočasového sortimentu patřila černá k těm nejoblíbenějším, což dokazuje i 36 % uživatelů, kteří dali přednost před šedou variantou, i přesto, že se mikiny v popelavé barvě stali v poslední dekádě synonymem pouliční elegance. I tak, je kupovalo pouhých 23 % zákazníků. 6 % z nich si koupilo mikinu bílou.  

Mezi klíčové prvky každého šatníku patří bezpochyby univerzální černé kalhoty. Ty si na e-shopech vybíralo 38 % zákazníků. Modré kalhoty zvolilo 21 % z nich a na poslední příčce se objevila barva zelená, kterou si na internetu koupilo pouhé 3 % nakupujících.  

Ve výzkumu se objevily i mnohostranně využitelné trendy tenisky, kde opět černá převládla nad ostatními. Černé tenisky si koupilo celých 31 % zákazníků. I přesto, že bílé tenisky jsou již delší dobu velkým hitem ulic po celém světě, ve výzkumu se umístily až na druhém místě. Poptávalo je pouhých 20 % uživatelů. V černé barvě se nejčastěji nakupují i kozačky, kotníkové boty a sandály.  

Kompletní výsledky výzkumu Fashion (Re)search od společnosti GLAMI si můžete prohlédnout zde: www.fashion-research.com

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Aktuální číslo
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete znalost Zásad ochrany soukromí Burda – BURDA Praha bude s Vašimi údaji pracovat zejména k zasílání newsletteru, nabídek a novinek. Odhlásit se můžete kdykoliv.
* povinná pole