Přejít k hlavnímu obsahu

Calvin Klein se po odchodu Rafa Simonse opět mění

Text: Lucie Švábenská, Foto: Getty images/11.1.2019
U Calvin Klein nastávají radikální změny!  

Web The New York Times před koncem roku 2018 oznámil, že cesty belgického návrháře Rafa Simonse a americké značky Calvin Klein se rozešly. V září 2018 generální ředitel společnosti prohlásil, že viní Rafa Simonse za finanční pokles. Rozpad jejich spolupráce je velmi nečekaný, především 6 měsíců před koncem jeho tříleté smlouvy. 

Raf Simons byl v minulosti také kreativním ředitelem Dioru či Jil Snader. Zde byla nejdůležitější kreativita, která Rafovi rozhodně nechybí. Umělci mají ale svou vlastní vizi a málokdy se nechají ovlivňovat někým jiným, což byl nyní kámen úrazu.  

Raf přivedl designerské oko do minimalisticky se soustředícího Calvin Kleina, ale udělal až moc extrémní změny. Z casual značky se zčistajasna stal high end módní brand. To bylo také uvedeno v tiskové zprávě vydané v The New York Times jako důvod rozpadu jejich spolupráce: "Calvin Klein se rozhodl změnit směr působení značky, který se ale rozchází s kreativní vizí Rafa Simonse.“ Ačkoliv byly jeho kolekce úspěšné na přehlídkových molech a oceněny mnohými fashion cenami, značka utrpěla na masovém trhu, na který se vždy zaměřovala nejvíce.  

Budoucnost se mění pro obě dvě strany. Calvin Klein stále nejmenoval nikoho do role kreativního ředitele a díky aktuálním změnám, nebude po dlouhé době součástí módního týdne v New Yorku. Značka se ale nechala slyšet, že se hodlá více zaměřit na masový trh, především s jejich spodním prádlem, a stáhnout high end kolekce. Také od února zruší veškerou tištěnou reklamu a bude vše soustředit na online média. Nebude to ale akorát další radikální změna? Raf Simons se nenechal tímto děním rozrušit a pilně dokončuje pánskou kolekci pro jeho vlastní brand, kterou představí v Paříži již 16.1. 2019. Zdá se tedy, že obě strany jsou na své trati. Snad se jejich rozdílné vize nyní vyplní! 

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Aktuální číslo
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete znalost Zásad ochrany soukromí Burda – BURDA Praha bude s Vašimi údaji pracovat zejména k zasílání newsletteru, nabídek a novinek. Odhlásit se můžete kdykoliv.
* povinná pole