Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

Být single o svátcích je jako dostat pěstí 

Text: Tatiana Urbanová, Foto: Getty images/12.12.2019
Jak se s tím ale vypořádat, když nikoho nemáte?    

Stejně jako lidé odpradávna shromažďují jídlo na zimu, tak vyhledávají i společnost. Vánoce možná jsou člověkem vytvořeným svátkem, ale i tak v nás existuje jistá vrozená potřeba se podporovat a být podporováni, jakmile začne zima. Takže když klesne teplota k mínusovým hodnotám a my vyzdobíme naše příbytky tak, že vypadají jako pohodlné třpytivé lůno, je těžké v nich nezůstat a nezachumlat se pod deku... 

Ovšem jediná věc, která je ještě lepší než sledovat zasněženou krajinu z okna, je sledovat ji s někým, koho milujeme. Proto je tak obtížné se v tomto období vypořádat s tím, že žádnou druhou polovičku nemáme. Pokud navíc přidáme vánoční dárky, večírky, na které vám chybí “plus one” , romantické filmy a pohádky, které vyprávějí o magických zázracích, přičemž si obyčejné dívky a prostitutky berou prince nebo boháče... je to depka.  

Ovšem faktem je, že již nejsme zranitelní jeskynní lidé, ale soběstační dospělí. Máme centrální topení, deky a donáškovou službu jídla. Tak proč je stále tolik z nás pod takovým tlakem, protože nemají partnera? A proč v nás Vánoce automaticky evokují romantiku?  

Prakticky všechno ohledně Vánoc je totiž v dnešní době komercializované a navržené tak, aby lidé měli jasnou představu, jak ideálně svátky trávit a jak se u toho cítit. Jasná představa totiž lépe prodává. I roztomilé fotky na Instagramu jsou jako vystřižené ze zimní pohádky Normana Rockwella, a to, že se předtím dotyční třikrát pohádali, už nevidíte. To, co je vám nabízeno je hotová idylka a premisa, že svátky jsou tu od toho, abyste je trávili pohromadě. A i když skončí, nastává Silvestr a další otázky ohledně toho, jak ho strávíte a s kým...  

Realita je ovšem taková, že mnoho lidí zůstává o samotě doma. A měli bychom jich litovat? Naopak. Nejsou to samotáři, ale většinou jedinci, kteří jsou spokojení sami se sebou a nemají zapotřebí se tohoto chaosu zúčastňovat a podléhat zbytečnému tlaku. Potom je tu ovšem ještě jedna skupina mužů a žen, kteří zpanikaří a dávají Štědrému dni a všemu kolem takovou váhu, že jim je jedno s kým ho tráví, hlavně, že nejsou na ocet. Stojí to za to? Samozřejmě, že ne, ale není to tak docela jejich chyba, když vezmeme v potaz, jaký důraz dávají média i tradice na to někoho obdarovat nebo dostat pusu pod jmelím.  

Jenže jak z tohoto začarovaného kruhu ven, když jste právě teď single? Jedinou spolehlivou cestou je změnit své myšlení. Ačkoliv je konec roku a spousta lidí má tedy o svátcích tendence hodnotit svůj život, těchto pár dní opravdu nedefinuje to, jakým směrem se vaše celá existence ubírá. Když budete brát svátky jen jako jednu scénu ve filmu o vašem životě, uvidíte, že jakmile skončí Štědrý večer, vše se zase vrátí do naprostého normálu. Lásku nemůžete uspěchat. Vánoční zázraky se dějí jen v pohádkách, romantické komedie mají vždy pečlivě promyšlený scénář a realita je občas prostě realita. Pokud si připadáte sami a obáváte se najednou o svou budoucnost, hledejte útěchu u přátel a rodiny, a ne v klíně nějakého citového vyděrače a náhodné známosti. Nezapomínejte, že stejně tak, jako špatný vztah okamžitě pocítíte, tak i štědrovečení ryba smrdí od hlavy, jakmile svátky pominou. A přinejhorším si vzpomeňte na jeskynní lid a neshromažďujte společnost ale jídlo! Vždyť cukroví chutná skoro stejně dobře jako sladké políbení.  

Čtěte také:
Odpovězte si na těchto 31 otázek a zjistěte, jestli jste ve vztahu s tím pravým
Tohle romantické gesto se mu těžce vymstilo... 
Věříte na spřízněné duše? Může to ohrozit vaši šanci najít lásku! 

Aktuální číslo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
MarieClaire logo
Close dialog icon

přejít na web

Odebírejte náš NEWSLETTER

Váš e-mail

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete, že jste se seznámili se Zásadami ochrany soukromí Burda International CZ s.r.o.

Na váš e-mail jsme odeslali odkaz pro potvrzení odběru novinek.

Reklama