Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

Auto pořídíte i v e-shopu, ale málokdo to chce

Peugeot
Text: Tatiana Urbanová, Foto: Peugeot/31.12.2020
Nesnáším nakupování v kamenných obchodech. Fronty u pokladen a u zkušebních kabinek… a ta frustrace, když konečně najdu v nekonečných regálech něco, co se mi líbí, a následně zjistím, že v mojí velikosti to zrovna nemají. Současná doba si žádá bezkontaktní shopping, a ten mi dokonale vyhovuje. Nakupuji online cokoli, dokonce i boty a parfémy. Jen těžko si ale představím, že bych v e-shopu kupovala nové auto. Připravit se o zážitek osahat si nový vůz, užít si jeho vůně novoty, pohladit si jemnou kůži na volantu, zabořit se do sedadla? A co teprve projet se v něm a nechat si od prodejce poradit, bez jakého doplňku výbavy se určitě neobejdu? Navíc potřebuji, aby mi každou z těch komplikovaných nových technologií vysvětlil. V neposlední řadě pořídit auto je příliš důležité rozhodnutí a obrovská investice. Na e-shop mi to prostě nesedí, to chce zkrátka řešit v autosalonu.
Reklama

Přesto se v poslední době vyrojila spousta zpráv o tom, že online prodej aut funguje. Například značka Peugeot už v dubnu hlásila, že její autový e-shop je připravený. Spustila internetový prodejní portál Peugeot Store, který zákazníkům umožňuje koupit si přes telefon, tablet nebo počítač nový vůz, nechat staré auto na protiúčet, zajistit si financování a nechat si vůz doručit až domů. Jako první Peugeot zavedl tento portál ve Francii, další země mají následovat. V Česku ovšem zatím váš nový Peugeot v e-shopu nekoupíte. Ani teď ani v dohledné době. A s ostatními značkami je to podobné. Proč? Na to jsem se zeptala ředitele značky Peugeot v ČR, Marca Venturiniho, šarmantního Itala, který v Česku prodává francouzská auta.

„Otázkou není proč, ale jestli to někomu vadí,“ říká Marco Venturini. „Máme k dispozici marketingové studie od nás i z jiných zemí a podle nich nebudeme prodávat o moc víc, umožníme-li zákazníkům kupovat auta online. Klienti chtějí přijít do showroomu a auto si prohlédnout v reálu. A samozřejmě chtějí testovací jízdu. Pravdou je, že se za poslední měsíce výrazně zefektivnila online komunikace mezi našimi koncesionáři a klienty, ale že bychom prodávali auta bez jediného osobního kontaktu, to se říct nedá. Zatím jsme takto neprodali ani jedno.“

Pokud tedy předtím, než koupíte nové auto, chcete zajít do nablýskaného autosalonu a váš budoucí nový vůz si náležitě vyzkoušet, nejste sami. Tuto potřebu zkrátka klienti mají. Pravděpodobně budete chtít o tom všem diskutovat s někým, kdo tomu opravdu rozumí, a od toho je tam prodejce. Jeho roli internet nahradí jen stěží. Nákup vozu je prostě určitý proces vyžadující důležitá rozhodnutí a předání vozu je slavnostní událost, při které zkrátka chcete být osobně.

Nicméně nedá se říct, že by nová bezkontaktní doba prodejce aut neovlivnila. Právě naopak.

„V našich showroomech došlo k radikálním změnám. Už tam nepotkáte procházející se rodiny. Dnes zákazník jde na web, zjistí si příslušné informace, vyzkouší virtuální 3D prohlídku vozu,… a koncesionáře kontaktuje s jasnou představou. Tu většinou s prodejcem diskutuje telefonicky či emailem. Testovací jízdu si však většinou ujít nenechá a kromě toho minimálně jednou koncesi navštíví,“ říká Marco Venturini.

Navíc, koupí auta to nekončí. Na internetu pak přikoupíte například střešní nosiče nebo nové koberečky. V on-line značkovém butiku si koupíte tričko či mikinu, ať s vaším plechovým miláčkem ladíte. Velkým trendem jsou konektivní služby., které se samozřejmě také pořizují online. Internet se ve velké míře prosazuje i v oblasti servisování a údržby vozu. Například u Peugeotu používají online nástroj.

„Videocheck je nová bezplatná služba pro naše zákazníky servisů“, vysvětluje Marco Venturini. „Jedná se o nástroj pro elektronickou komunikaci a on-line potvrzení rozsahu zakázky. Mechanik prohlédne váš vůz a z prohlídky udělá videozáznam, který vám i s rozpočtem pošle. Můžete se na dálku zúčastnit servisu vašeho vozu. Kromě vyloučení osobního kontaktu má Videocheck i další benefit pro klienta, a tím je značná úspora času.“

Toto bezkontaktní řešení se mi vyloženě zamlouvá. Nemusím být u všeho, každopádně u koupě nového vozu být rozhodně chci.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama