Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

ANDREA GONTKOVIČOVÁ: Zvídavost i pokora

Foto: Archiv/22.12.2019
Andrea Gontkovičová se letos 1. října stala předsedkyní představenstva a generální ředitelkou společnosti Philip Morris. Je zodpovědná za ČR, Slovensko a Maďarsko.

Společnost se mění: Myslíte si, že právě nyní je příležitost, aby se v nejvyšších patrech firemních žebříčků objevilo více žen?
Těch příležitostí je nekonečně mnoho a tohle je určitě jedna z nich. Stejně jako je společnost složená z mužů a žen, můžeme tak vnímat i zákazníky. Tím pádem ženy skutečně mají své místo ve vedoucích pozicích, už jen proto, abychom ve vedení firem dokázali pochopit ty, které oslovujeme, jimž sloužíme.

Jaký je podle vás rozdíl mezi mužským a ženským leadershipem?
Nevím, jestli se to takhle dá rozdělit. Ze zkušenosti vím, že je to spíše o osobním přístupu. Když jsem měla malé dítě, našla jsem velké pochopení u leadera, který byl muž. A překvapivě méně jsem ho našla u vedoucí ženy. Takže to nerada rozděluji takhle černobíle. Jsem velkým příznivcem různorodých týmů. Je obecně přínosné, když jsou založeny na diverzitě, ta může jít za hranice muž žena, za hranice geografické, věkové i etnické. Jsem velký obhájce diverzity ve všech směrech.

Jaké osobní vlastnosti vám pomohly při kariérní cestě vzhůru?
První je určitě zvídavost. Jsem zvídavý člověk, stále se snažím o různých oblastech dozvědět víc, posunout se dál. Určitě také píle a soustředěnost. Když se člověk do něčeho zakousne a chce něco dokázat, je systematická práce klíčová. A potom pokora. Vždy je totiž někdo v něčem lepší než já.

Kdo vás nejvíce profesně ovlivnil?
Asi manžel, to je totiž můj největší fanoušek. Ať už jsem v jakékoli situaci, můžu to s ním sdílet. Je to taková pevná kotva. Co se inspirace týče, měla jsem to štěstí, že jsem pracovala v mezinárodní centrále naší společnosti. Proto mluvím o diverzitě, sama totiž vím, jak moc z ní těžím. Inspirovali mě muži i ženy, Evropané, Američani, Japonci, Indové… lidé, kteří byli mladší, ale i výrazně starší. Portfolio těch, od nichž jsem mohla čerpat zkušenosti, bylo široké.

Čím jste chtěla být jako malá holčička?
Neměla jsem vybrané konkrétní povolání, ale vždy jsem se chtěla věnovat něčemu, co má širší smysl. A právě nyní jsem moc ráda, že můžu měnit lidské životy díky výrobkům, na nichž naše firma pracovala déle než deset let – jsou vědecky podložené, zajímavé a přes dva roky dostupné i na našem trhu. Těší mě, že tak můžu měnit budoucnost k lepšímu. 

Velkým tématem naší doby je udržitelnost. Jak se k ní stavíte?
Doma všichni třídíme odpad, to je samozřejmost. Snažíme se rozumně naložit i s oblečením, z něhož děti vyrůstají. Mám radost, že právě děti nás v zodpovědném přístupu velmi podporují, ve škole je totiž k tomu vedou. U nás doma se tak přirozeně bavíme o tématech jako alternativní zdroje energie, uhlíková stopa či chytré domy. Ve firmě zase napříč celým výrobním procesem dbáme na snížení spotřeby vody, elektrické energie, papíru. To děláme i v našich kancelářích.

Co vás v nové funkci překvapilo? 
Stále mě velmi příjemně překvapují lidé. Naše společnost prochází transformací a jediné, co mohu svému týmu zaručit, je, že zítřek bude jiný než dnešek i včerejšek. Fungovat v takto fluidním prostředí je obtížné, ale naši lidé jsou odhodlaní v něm uspět. Jejich nasazení je takové, že každý problém dříve či později vyřešíme. To mě naplňuje již zmiňovanou pokorou před tím, co člověk dokáže.

Aktuální číslo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
přihlásit se k odběru newsletteru
MarieClaire logo
Close dialog icon

přejít na web

Odebírejte náš NEWSLETTER

Váš e-mail

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete, že jste se seznámili se Zásadami ochrany soukromí Burda International CZ s.r.o.

Na váš e-mail jsme odeslali odkaz pro potvrzení odběru novinek.

Reklama