Přejít k hlavnímu obsahu
Reklama

Z POHLEDU HEALTH KOUČKY: Radka Venderová o tipech pro zdraví a krásu

Veronika Štefanová/29.9.2015
Rozhovor s Radkou Venderovou

Česká health koučka žijící v Kodani vystudovala známý newyorský holistický Institute for Integrative Nutrition, a teď pod vlastní značkou Simply Radical (www.simplyradical.dk) rozvíjí s klienty vlastní koncept zdravého přístupu k tělu i duši. Její postřehy k péči o sebe jsou opravdu zajímavé.

Jak jste se dostala ke koučinku, poradenství v oblasti životního stylu?

Vždy mě zajímala oblast zdraví, výživy a sportu, konkrétně jógy, kterou cvičím už jedenáct let. Když jsem se před čtyřmi lety přestěhovala do Kodaně, hledala jsem způsob, jak se uplatnit. Předtím jsem pracovala v produkci, ke které jsem se už vrátit nechtěla. Myslím si, že je důležité se v životě neustále posouvat kupředu a to staré zanechávat za sebou. Na doporučení známé jsem se nakonec rozhodla pro roční studium na newyorském Institute for Integrative Nutrition. Přednášky zahrnovaly všechno, co mě zajímá, proto jsem neváhala ani vteřinu. Je pro mě důležité žít tak, abych si ve stáří nevyčítala, že jsem si nesplnila své sny a nežila život, který chci já. Snažím se řídit svou intuicí a srdcem a svým klientům pomoci najít takový život, jaký si zaslouží. 

Jak se probouzíte, připravujete na nový den?

Záleží na tom, co mám zrovna na programu. Snažím se chodit spát brzy, abych se probouzela bez alarmu. Hned po ránu si píši tzv. morning pages, pár stránek, na kterých zachytím všechno, co se mi zrovna honí hlavou, je to úžasně očistné. Poté medituji, alespoň 10 minut denně, připravím si banánové smoothie a jdu si zaběhat, nebo na hodinu bikram jógy. Snažím se chodit třikrát až pětkrát týdně. Fyzická aktivita je velmi důležitou součástí mého životního stylu. Myslím, že každá z nás si musí najít pohyb, který jí baví a dělat sport hlavně pro radost, ne proto, abychom vypadaly dokonale.

Co jíte?

Před nedávnem jsem přešla na raw veganskou stravu, což bylo nejlepší rozhodnutí mého života. Cítím se v daleko větší rovnováze a mám nesmírné množství energie. Inspirovali mě lidé na dánském gourmet festivalu, kam jsem se přihlásila jako dobrovolník do kuchyně. Potkala jsem tam i Douga Grahama, zakladatele této diety, která se nazývá 80/10/10. Konzumuji 75% ovoce a zbytek zeleninu, kterou jím převážně k večeři. Občas si dám kapku bio vína, ale obecně se tato dieta s alkoholem a kávou moc neslučují, tělo je daleko citlivější. Důležité je ale jíst dostatečně, a také doplňovat například vitamín B12, který lze získat jen z masa. Výhodou této diety je, že si jídlo nevyčítáte, nepřibíráte na váze, i když ho jíte opravdu velké množství.

Jak pečujete o svou pleť a tělo?

Jako každá žena miluji vůně a kosmetické produkty. Věřím, že co si na pleť a tělo nanášíme, má stejný vliv jako to, co jíme, a proto z respektu k sobě samé i k prostředí, ve kterém žijeme, používám zásadně jen přírodní kosmetiku a parfémy. V Čechách mě třeba stále překvapuje, že ženy používají deodoranty ve spreji. Tělo se potí kvůli tomu, aby z těla vyplavilo toxiny a deodoranty ve spreji mu v tom zamezují, proto bych doporučila zvolit si jejich přírodnější varianty, dnes je koupíte i v běžné drogerii. Jednou za čas masíruji celé tělo suchým kartáčem. Je to úžasné na odstranění staré pokožky, prokrvení, a tím ji zjemnění celulitidy a strií.

Jaké jsou vaše oblíbené produkty?

Čím čistší stravu člověk jí, tím méně přípravků na zkrášlení potřebuje. Během tohoto léta jsem měla po ruce v podstatě jen bio kokosový olej, do kterého jsem si přidávala esenciální oleje jako pačuli či ylang ylang a nanášela ho na pleť, tělo i vlasy. Dá se použít také namísto opalovacího krému, i když nemá ochraný faktor. Samozřejmě krém s SPF úplně nenahradí, jenže podle mě je stejně nejlepší nevystavovat se přímému slunci a najít si nějaký koutek se stínem a dobrou knížkou. Mám ráda také pár produktů od značek jako jsou Origins, Aesop, Ren či Thomborg. 

A recept na unavenou, povadlou pleť?

Je to prosté - dostatek spánku a vody, omezit kávu, kouření a pití alkoholu a vyhnout se zakouřeným prostorům. Při mé životosprávě nepociťuji, že by pleť byla někdy unavená. Ale samozřejmě třeba během cest může člověk pocítit únavu. Pro osvězění pak piji čerstvé ovocno-zeleninové šťávy. Moje oblíbená je z mrkve, červené řepy, zázvoru a cintrónu. Dále bych doporučila sport, při kterém se člověk zapotí, ale občas stačí i krátká procházka na čerstvém vzduchu.

Co byste doporučila ženám, které chtějí vylepšit svůj životní styl? Jak začít? 

Doporučila bych přečíst si nejakou literaturu, podívat se na pár filmů, sledovat blogy o zdraví, zajít si do některé z vegetariánských restaurací (v Praze mám ráda třeba Plevel, Maitreu, nebo Lehkou Hlavu) a nabrat inspiraci nejen v oblasti stravování, ale i v oblasti duchovní. Ale hlavně, být sami se sebou trpělivé a neočekávat velké změny pres noc. Jak říká zakladatelka blogu Mynewroots Sarah Britton: "Malá změna každý den rovná se 365ti změnám za rok."

Reklama
Reklama
Aktuální číslo
přihlásit se k odběru newsletteru
Přihlášení k odběru newsletterů

Přihlášením k newsletteru souhlasíte s Obchodními podmínkami Burda a potvrzujete znalost Zásad ochrany soukromí Burda – BURDA Praha bude s Vašimi údaji pracovat zejména k zasílání newsletteru, nabídek a novinek. Odhlásit se můžete kdykoliv.
* povinná pole
Reklama
Reklama
Reklama